Gest fără precedent al unui ministru al Transporturilor. După o vizită pe şantier, a rupt contractul cu un constructor. S-a întâmplat chiar în faţa jurnaliştilor. Răzvan Cuc a renunţat la parteneriatul cu firma spaniolă care, de trei ani, nu a reuşit să termine o şosea de centură lungă de doar trei kilometri. Este vorba despre centura oraşului Mihăileşti. Pe acelaşi şantier, recent, muncitorii încercau să îndepărteze camerele de filmare spunând că utilajele pot să-l lovească pe reporterul Observator. Doar că şantierul era… amorţit, nefiind niciun utilaj în funcţiune.

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: Eu cred că constructorii îşi bat joc de români şi de Ministerul Transporturilor. Decizia e una simplă. Vă înmânez foile şi astăzi, nu mâine, reziliaţi contractul

Cu acest gest, ministrul revoltat i-a trimis acasă pe muncitori şi crede că a făcut ordine pe şantier.

Răzvan Cuc s-a arătat deranjat de faptul că a găsit aici doar 10 oameni şi patru utilaje.

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: Este un proiect care a fost semnat şi demarat în 2016. Termenul de execuţie era de 12 luni. Vorbim de 3,2 km. Mie, personal, nu mi se pare un proiect complicat

Centura localităţii Mihăileşti nu străbate munţii. Este, desigur, la câmpie. Însă, din 2016 până acum, s-a muncit cu încetinitorul. Acum un an, abia dacă zăreai un utilaj pe şantier.

În urmă cu două săptămâni, reporterul Observator suprindea o situaţie… absurdă.

Firma din Spania, plătită în avans cu 4,65 milioane lei

Nu aveţi voie să intraţi, pentru că aici poate să dea un utilaj peste dumneavoastră. Păi care utilaj? Că nu se lucrează. Păi se lucrează, nu vedeţi dumneavoastră că se lucrează„, a fost discuţia dintre reporter şi unul dintre muncitori la vremea respectivă.

Constructorul spaniol nu a comentat astăzi gestul ministrului.

Ionuţ Ciurea, Asociaţia Pro Infrastructura: Da, eu înţeleg că nu lucrează acolo şi că sunt tot felul de dispute, dar nu aşa, asta e circ pentru presă, şi, mă rog, nu numai pentru presă

Rezilierea efectivă ar putea dura şi o săptămână, iar lucrările vor fi preluate de Compania Naţională de Drumuri.

Însă nu înainte de a-l trage la răspundere pe constructor, spune ministrul, care vorbeşte şi despre penalizări pentru întârziere.

În plus, firma din Spania va trebui să restituie garanţia de bună execuţie de 15 procente din valoarea contractului, adică 4,65 milioane de lei.

Pasajul Domneşti ar trebui să fie gata în doi ani

Timp de trei ani, firma din Spania nu va mai avea dreptul să participe la licitaţiile din România.

Dacă la Mihăileşti, lucrurile au fost tranşate, la Domneşti încă vor fi adunate întârzierile.

Robert Sandu, constructor Domneşti: Întreaga echipă este mobilizată din 2018, cum am primit avizul de construire. Autorizaţia de construire am primit-o pe 4 ianuarie. Între 15 noiembrie şi 15 martie nu se execută lucrări. Din 15 martie nu am putut lucra pentru că ne lipseşte o maşină de forat. Este o perioadă în care se lucrează intens în toată ţara şi este foarte greu de găsit o maşină de forat

Şi nu ar fi singura problemă. Faţă de planul iniţial, primăria Capitalei a cerut şi o linie de tramvai pentru sensul giratoriu suspendat.

Cristian Diamani, CNAIR: Acest demers al Primăriei a avut imapct asupra întregului pasaj fiind necesare exproprieri suplimentare. Termenul de finalizare pentru pasajul de la Domneşti este de doi ani.

Sursa: Observator

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.