Un eveniment de PR este oportunitatea de a-ți prezenta compania, clienții, produsele sau serviciile către publicul larg. Cu un eveniment de PR, presa și influencerii sunt acolo, iar presiunea este clar crescută. Mai mult ca oricând, vrei să arăți de ce ești în stare, că ești profesionist și talentat. De aceea, este important să știi care sunt pașii corecți pentru a duce la îndeplinire un astfel de eveniment, mai ales dacă nu ai mai organizat unul de așa anvergură.

Iată cele mai importante aspecte de care să ții cont

  • Stabilește obiectivele pentru evenimentul de PR

De ce organizezi evenimentul? Întrebarea pare simplă, dar cu ea trebuie să începi, iar răspunsul trebuie să fie specific. Răspunsul nu ar trebui să fie doar „a promova cel mai recent produs”. Fii concret și mergi mai adânc cu obiective care pot fi măsurate. De exemplu, dacă scopul este de a promova cel mai recent produs al firmei sau al brandului X, atunci cum ai de gând să realizezi acest lucru?

Care este punctul de referință pentru succes: un număr minim de unități vândute? Un anumit număr de participanți folosesc hashtag-ul evenimentului? Folosești micro influenceri sau influenceri pentru a obține rezultate?

Când descrii obiectivele și reperele pe care le ai, poți crea mai ușor un plan de evenimente pentru a le atinge pe toate fără efort.

  • Pune la punct comunicare externă

În România acest tip de comunicare a avansat vizibil abia în ultimii cinci-șase ani. În Europa de Vest și în Statele Unite este o adevărată cultură a comunicării externe într-un mod frumos și vizibil, dar știi cum se zice: mai bine mai târziu decât niciodată. Prima impresie contează, de aceea pentru clienții și investitorii este bine să folosești pachete de PR cât mai creative și coșuri corporate de la Boutique Cadeaux împachetate cu cea mai mare atenție la detalii. 

Ține cont că relațiile cu mass-media și bloggeri nu sunt lucruri pe care le poți cultiva peste noapte și sunt incredibil de valoroase pentru eforturile de-i extinde businessul. O agenție de marketing dispune deja de acele relații, așa că folosește-le acum.

Iată câteva sfaturi pentru a atrage presa la evenimentul tău:

  • Gândește-te local – cu excepția cazului în care compania  este foarte cunoscută, probabil că nu va atrage instituții de știri consacrate precum CNN și oricum, nu acesta ar trebui să fie targetul tău. În schimb, poți contacta presa locală care poate acoperi evenimentul.
  • Contactați direct jurnaliștii – aceasta este o abordare mai bună decât contactarea instituțiilor de știri prin intermediul paginilor de facebook de e-mail. Marile companii media primesc sute de povești potențiale de acoperit zilnic, iar evenimentul tău va fi probabil trecut cu vederea.
  • Construiește relații – având în vedere acest lucru, este de ajutor să ai acești oameni în cercul tău interior. Construiește relații cu membrii presei și mai ales cu influencerii

 

  • Alege o locație potrivită pentru evenimentul mult așteptat

Un eveniment de PR presupune (și) a crea o impresie bună celorlalți. Acest lucru este deosebit de important dacă mulți participanți te cunosc pentru prima dată. De aceea, locația trebuie să fie și practică.

Există suficient spațiu și prize pentru ca presa să-și adune și să-și instaleze echipamentul? Același lucru este valabil și dacă găzduiești un eveniment în aer liber. În plus, ar trebui să te pregătiți și pentru vreme rea, cu corturi și copertine în standby. Amenajarea locației trebuie stabilită din timp pentru a crea spații desemnate pentru personal, influenceri, presă și participanții generali. Aceasta este o reflectare a evenimentului în ansamblu. 

Acest gen de eveniment este o șansă extraordinară pentru a te deosebi de concurență și de a crea notorietate în jurul produselor tale. Orice greșeală poate fi regretabilă, de aceea ocupă-te din timp de eveniment, iar mai apoi bucură-te de rezultate.

 

Sursă foto: Unsplash.com

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.