Marți, 14 august 2018, se va relua circulația trenurilor pentru călători pe calea ferată spre Putna.
Calea ferată spre Putna a fost inaugurată în 1898. Atunci Putna făcea parte din Imperiul Austro-Ungar, fiind anexată odată cu întreaga Bucovină, în 1775.
În 1918, Bucovina s-a unit cu România. Pe lângă aportul la viața economică a zonei, această linie de cale ferată a avut o contribuție majoră la întărirea identității și unității românilor.
Astfel, trenurile care au străbătut-o au fost principalul mijloc de transport folosit în pelerinajele din perioada anilor 1919–1925, organizate de statul român pentru românii din diferite provincii istorice ale țării în vederea cunoașterii Bucovinei și în special a mănăstirilor de aici, păstrătoarele unui patrimoniu cultural, istoric și religios unic în țară. În 1920, pe această cale ferată au călătorit Regele Ferdinand I și Regina Maria, în prima vizită în Bucovina după Marea Unire.
Chiar și în perioada regimului comunist, turismul înspre mănăstirile Bucovinei a continuat, românii aflând aici una din insulele de normalitate care mențin viața socială și națională a unei țări. De-a lungul anilor, sute de mii de elevi au vizitat Mănăstirea Putna folosind această cale ferată.
În 2012, circulația pe linia Dornești – Rădăuți – Putna a fost oprită.
„Mulțumim Companiei Naționale a Căilor Ferate Române „CFR” SA pentru că, la 100 de ani de la Marea Unire și la 120 de ani de la inaugurarea acestei linii, a găsit soluțiile potrivite pentru redeschiderea ei”, a precizat părintele arhimandrit Melchisedec Velnic.
Pelerinii care vor veni la Putna cu trenul vor putea vizita gratuit Muzeul mănăstirii, prezentând biletul de călătorie.
Lasa un raspuns