Miercuri, 5 octombrie, a avut loc un seminar regional județean de valorizare a proiectului  „O șansă pentru viitor – Servicii integrate pentru tineri aflați în situație de risc într-un Centru Social Multifuncțional”, unde s-au prezentat rezultatele obținute prin implementarea activităților proiectului, a bunelor practici în activitățile de incluziune socială a tinerilor aflați în situație de risc, dar și idei privind extinderea și sustenabilitatea proiectului.

Obiectivele generale ale proiectului au reprezentat implementarea de măsuri integrate, efective și eficiente, adresate grupurilor de tineri vulnerabili, care se confruntă cu riscuri specifice, prin dezvoltarea a patru centre multifuncționale de incluziune socială și a noilor servicii suport. De asemenea, s-a realizarea dezvoltarea de inițiative menite care să reducă discriminarea și excluziunea socială a tinerilor de etnie romă.

vlcsnap-2016-10-05-16h29m44s932

Gheorghe Lazăr: „În acest proiect am avut intenția de a îmbunătăți situația tinerilor”

Inspector general al Inspectoratului Școlar Județean Suceava, Gheorghe Lazăr, care este și reprezentantul liderului de proiect, a declarat că prin investițiile realizate prin acest proiect au fost dotate atât centrele din Dolhasca și Șcheia, cât și cele din Lechința și Liceul Forestier din Bistrița-Năsăud.

„Important în acest proiect este faptul că am avut în atenție îmbunătățirea situației tinerilor aflați în situații de risc. Ne-am axat pe aceste localități deoarece în acele locuri se aflau mulți tineri în această situație”, a subliniat Gheorghe Lazăr.

Inspectorul general al IȘJ Suceava a menționat că valoarea totală a proiectului a fost de 2.138.248 lei, din care IȘJ Suceava a dispus de suma de 865.834 lei, IȘJ Bistrița-Năsăud 468.226 lei, Liceul Tehnologic „Oltea Doamna” Dolhasca 335.299 lei, Asociația Consultanților în Dezvoltare Comunitară-ACDC 439.869 lei și Jazzmontor AS din Norvegia 28.320 lei.

manichiura-pedichiura-bistrita-1

460 de tineri  aflați în situații de risc au beneficiat de acest proiect

Unul din obiectivele proiectului a fost crearea și desfășurarea timp de 14 luni a unui set de servicii suport care să faciliteze accesul la educație a 460 de tineri aflați în situații de risc, dintre care 160 de etnie romă, cu vârste cuprinse între 16-29 ani din Regiunile Nord – Est și Nord – Vest ale României, prin deschiderea a patru centre multifuncționale.

Totodată, s-a urmărit creșterea posibilităților de angajare a 400 de tineri aflați în situații de risc, prin oferirea de programe de instruire formală și nonformală și servicii de ocupare prin consiliere profesională și suport pe piața muncii, timp de 14 luni. Astfel, în decursul acestei perioade, s-au desfășurat un set de activități educaționale, sesiuni de instruire, vizite de studiu și campanii de conștientizare care să sprijine accesul la educație nonformală a 1.200 de persoane din regiunile NE și NV, aflate în situație de risc și 45 de profesioniști în incluziunea socială a acestora.

Lidia Acostoaie

Managerului proiectului, profesor Lidia Acostoaie, a declarat că grupul țintă a fost realizat cu greu, deoarece din el trebuiau să fie facă parte tineri din familii monoparentale, ori din familii mai numeroase.

„Cu toate acestea, am depășit grupul țintă la nivel de proiect, având 460 de tineri în situații de risc. O altă problemă întâmpinată în acest proiect a reprezentat-o numărul de părinți și aparținători ai tinerilor vizați”, a declarat Lidia Acostoaie.

Managerului proiectului a mai declarat că în cele patru centre realizate și dotate vor continua activitățile pentru alți tineri care se află în aceeași situație.

„Vom continua activitățile în centre și sperăm ca primăriile din localitățile respective să reușească măcar un curs să îl finanțeze, pentru următorii cinci ani”, a încheiat Lidia Acostoaie.

Cei 460 de tineri au urmat sesiuni de formare profesională  pentru utilizarea PC-ului, cursuri pentru școala de șoferi, competențe antreprenoriale, mecanic auto, coafură/manichiură, textile/pielărie, croitorie, florar-decorator, cofetar-patiser, muzică, limba engleză.

Comentarii Facebook

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.