Podul istoric de peste Siret, aflat pe DN 29A între localitățile  Suceava și Dorohoi, va fi înlocuit după aproape un secol de utilizare. Construit în 1933, podul a ajuns într-o stare critică, nesigur pentru traficul rutier, după cum a indicat expertiza tehnică realizată de prof. dr. ing. Cristian-Claudiu Comișu.

Contractul pentru construcția noului pod va fi semnat între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și asocierea condusă de Freyrom. Valoarea contractului este de 43,5 milioane de lei, sumă din care 40% va fi acoperită din fonduri europene, prin Programul Transport. Freyrom a câștigat licitația din august 2024, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins reclamația făcută de ARL Cluj (parte a grupului Strabag), care a acuzat un preț „neobișnuit de scăzut” comparativ cu estimarea CNAIR, inițial fixată la 70 milioane de lei. 

Cum va arăta noul pod

Noul pod va fi construit pe același amplasament, va avea o lungime totală de 173 de metri și va fi format din cinci deschideri, inclusiv o structură principală de arc metalic peste râul Siret. Dimensiunile și specificațiile proiectului includ o lățime de 11,8 metri, carosabil de 7,8 metri și trotuare laterale de câte 1,6 metri fiecare, asigurând astfel o circulație sigură pe o bandă pe sens.

Detalii tehnice esențiale

Conform planului tehnic aprobat de CNAIR, structura noului pod va include o combinație de grinzi prefabricate și arc metalic. Infrastructura va fi consolidată cu piloți de beton armat, asigurând stabilitate și protecție antiseismică. Suprastructura va fi sprijinită de aparate de reazem din neopren, iar structura va dispune de blocuri antiseismice și parapete de siguranță de nivel H4B.

În ceea ce privește accesul, rampele podului vor fi extinse pentru a permite o lățime de 2×3,5 metri, iar albia râului Siret va fi curățată și reprofilată pe o lungime de 100 de metri, atât în amonte, cât și în aval. Accesul pietonal va fi asigurat de parapete metalice, iar marcajele și semnalizarea vor fi realizate conform standardelor moderne.

Variantă provizorie pentru traficul rutier

Pentru a nu întrerupe complet traficul, CNAIR va construi o variantă provizorie în aval, la o distanță de aproximativ 340 de metri. Aceasta va include un pod temporar de 90 de metri lungime, cu lățimea părții carosabile de 5 metri, susținut de o structură mixtă din oțel și beton. După finalizarea noului pod, structura provizorie va fi demontată, iar terenul va fi adus la starea inițială.

„Proiectul este de maximă importanță pentru siguranța traficului pe ruta Suceava-Dorohoi, un drum vital care leagă două județe,” a spun cei de la CNAIR, potrivit monitorulbt.ro.

Noul pod va fi proiectat în 12 luni, urmând ca execuția efectivă să dureze 24 de luni. Astfel, în trei ani, podul de la Zvoriștea ar trebui să fie funcțional, modernizat și capabil să susțină traficul rutier intens.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.