În contextul în care mulți suceveni, dar nu numai, solicită curse de pe Aeroportul Internațional „Ștefan cel Mare” din Suceava către Spania, Franța și Olanda, președintele Cosniliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan, și-a luat angajamentul să modernizeze, prin extindere, aeroportul, astfel încât capacitatea de procesare a pasagerilor să crească.

Concret, șeful administrației județene a afirmat că va construi un nou terminal (T3), până la finalul mandatului său, indiferent de sursa de finanțare. De asemenea, Șoldan a afirmat că se vor face modificări substanțiale și la terminalul 2.

„Ne dorim să conectăm Suceava cu mare parte din Europa — destinatii precum Spania sau Franța, inclusiv Paris. Aceste rute nu sunt doar importante pentru diaspora, ci și pentru turiști.

Turismul din Bucovina aduce anual aproximativ 500 000 de vizitatori. Prioritatea noastră este să atragem mai mulți turiști străini, pentru că avem ce să le arătăm și ce să le oferim. O campanie de promovare bine organizată, în țară și în străinătate, este esențială pentru a aduce Bucovina în atenția publicului european.

Suntem pregătiți să facem din turism motorul economiei locale. Statisticile arată că Suceava/Bucovina se află între primele 10–11 regiuni din România în ceea ce privește turismul. Cu sprijinul noilor rute Wizz Air spre țări ca Spania și Franța, putem atrage vizitatori din diaspora și din baza lor de reședință — și avem deja o campanie pregătită în acest sens.

Aeroportul este principala poartă de intrare în Bucovina. De aceea, ne angajăm să dezvoltăm și să modernizăm infrastructura aeroportuară — indiferent de sursa de finanțare — pentru a crea o primire pe măsura regiunii noastre. Nu putem primi turiști în condiții improvizate; este esențial să oferim un aeroport modern și funcțional”, a declarat președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan.

Totodată, Mauro Peneda, directorul general al Wizz Air Malta, a precizat că Wizz Air ia în calcul introducerea de curse aeriene spre Spania, însă trebuie ținut cont de anumite criterii.

„Trebuie înțeles că stabilirea unei baze operaționale urmează un ciclu de viață clar definit.

Când deschidem o bază nouă, ne propunem să construim o rețea de destinații constante, sustenabile, care să poată funcționa pe termen lung. An de an, acestea trebuie evaluate și consolidate pentru a rămâne viabile din punct de vedere operațional și economic.

Totodată, există o relație directă între numărul de destinații și frecvența zborurilor. O rețea cu multe destinații, dar frecvențe reduse, poate fi mai puțin eficientă decât una echilibrată. Unele rute pot fi foarte populare, dar nu generează încă suficient trafic pentru o frecvență crescută. De aceea, este esențial să găsim acel echilibru între diversitatea rutelor și sustenabilitatea fiecăreia.

Cele opt destinații anunțate miercuri, pe baza datelor noastre și a cererii exprimate de autoritățile și comunitatea locală, sunt considerate cele mai promițătoare în acest moment. Acesta este doar începutul.

Spania și Franța, de exemplu, sunt piețe de interes major. Le analizăm constant și, atunci când condițiile vor permite, ne dorim să le includem în portofoliu. Ne angajăm să susținem și să dezvoltăm baza operațională de la Suceava, astfel încât să menținem acest ciclu de viață sănătos, adaptându-ne permanent cerințelor pieței.

Vom face toate eforturile necesare pentru ca această bază să crească sustenabil și să ofere pasagerilor din regiune cât mai multe opțiuni de călătorie”, a precizat Mauro Peneda.

One Response

  1. Gionny

    Ăștia de la wizzair ca țigani cu cortul vine pleacă inapoi vine ba chiar da de înțeles că wizzair domina suceava ugurul cu mariuta si soldan fac bani grei pe curse puse de wizzair de ce trebuie sa plătesc de la Milano la suceava 159€ daca cu ryanair pot pleca dus întors cu 38€ de ce trebuie sa dam atât de mult pentru biletele de avion? Undei anaful unde e administrare de la suceava? Dorm ? De ce nu vine ryanair sa vb de noi zboruri ? Ma bandiților? Chiar credeți ca suntem legați la ochii de c’è la Iași are ryanair si wizzair si la noi numai wizzair domina aeroportul nu vie mila de noi ?

    Răspunde

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.