„Orice investigație a Consiliului Concurenței devine inutilă într-o piață liberă RCA, dar care, în scurt timp va intra în blocaj. Singura investigație necesară ar fi cea a sistemului defectuos de gestiune al pieței de asigurări din ultimii zece ani, care conduce în prezent la blocarea acestei piețe”, arată un comunicat al UNTRR. Sursa citată oferă și exemple concrete de pe piața românească, în sprijinul acestor afirmații: „Dacă în 2013 cotațiile uzuale RCA erau sub 1000Euro/autovehicul de transport mărfuri sau persoane, iar cele excepționale erau de 3000 euro/autovehicul, în 2015 cotațiile uzuale RCA pentru vehiculele de transport mărfuri și persoane au trecut de 3000 de euro/vehicul și au apărut în piață cotații de peste 100.000 de lei RCA/autovehicul! Dacă astăzi, cotațiile excepționale au ajuns să egaleze prețul unui camion utilizat, în acest ritm de creștere cu 100% anual, în cinci ani, costul RCA va egala prețul unui camion nou de 96.000 Euro, iar cotațiile excepționale vor fi peste orice măsură!”
Transportatorii atenționează că „1 ianuarie 2016 marchează aplicarea Directivei 2009/138/CE din 2009, cunoscută și sub numele Solvency II – care se va aplica tuturor companiilor de asigurări şi reasigurări cu un volum anual de prime de peste cinci milioane euro sau cu rezerve tehnice de peste 25 milioane euro, ceea ce va marca o creștere a tarifelor RCA la valori care vor conduce la o scădere a numărului de asigurați RCA, care va avea ca efect o altă majorare, în final asigurarea RCA devenind mai scumpă decât autovehiculul asigurat!!!”
„Imposibilitatea firmelor de transport de a plăti aceste sume astronomice pentru RCA, va conduce la falimentul firmelor mici de transport rutier și la mutarea în alte țări a firmelor medii și mari de transport rutier din România și poate conduce la o creștere a RCA pentru cei care supraviețuiesc captivi în sistemul obligatoriu de asigurări RCA/carte verde din România la valori care pot trece de 1000 de Euro pentru un Logan!”, arată UNTRR.
În România sunt circa 30.000 de firme de transport mărfuri care operează aproape 150.000 de autovehicule de peste 3,5t transport contra cost și în cont propriu și peste 4000 de firme de transport călători care operează circa 35.000 de autobuze și autocare de peste 1+8 locuri, pentru transport contra cost și în cont propriu, în domeniu lucrând circa 400.000 de angajați.
Lasa un raspuns