În prezent, multe companii aleg să-şi organizeze echipele în spaţii deschise, care privilegiază o mai bună interacţiune între angajaţi. Totuşi, interacţiunile mai frecvente, deşi importante pentru productivitate, pot avea un impact negativ la nivel personal pentru angajaţi, dacă anumite reguli, cel mai frecvent nescrise, nu sunt respectate. Ce poţi face pentru a fi un coleg apreciat de ceilalţi? Iată câteva reguli de etichetă office de care ar trebui să ţii seamă.

Respectă timpul celorlalţi

Atunci când ai o şedinţă cu alţi colegi, fă tot posibilul să ajungi la timp. Timpul fiecăruia este preţios, aşa că arată-le celorlalţi că îi respecţi fiind punctual. De asemenea, atunci când ai cuvântul, încearcă să fii concis şi să transmiţi esenţialul, fără să intri în detalii care nu îi privesc pe toţi cei prezenţi.

Sărbătoreşte reuşita colegilor

Atunci când un coleg este promovat sau a obţinut un succes important, sărbătorește-i reuşita! Chiar dacă firma nu organizează vreo petrecere sau un moment festiv, poţi marca evenimentul cu un mic cadou. O sticlă de şampanie poate fi un cadou foarte potrivit. În plus, o poţi comanda de la un magazin online, deci este foarte simplu să faci un gest frumos. 

Atenție la mirosuri

Chiar dacă nu e interzis de regulamentul intern al companiei, prânzul la birou poate fi o chestiune destul de neplăcută într-un open space. Atunci când trebuie să mănânci în faţa calculatorului, evită orice produs cu mirosuri puternice care ar putea să-i deranjeze pe colegi.

Respectă spaţiul personal al celorlalţi

Chiar dacă birourile sunt foarte apropiate unul de celălalt, fiecare persoană ar trebui să se bucure de un spaţiu personal care să nu fie invadat de ceilalţi. Dacă trebuie să colaborezi cu un coleg, cere permisiunea înainte de a te apropia prea mult şi încearcă să eviţi să te uiţi prea insistent în monitoarele celorlalţi. 

Fii sociabil

Participă la activităţile de grup, atunci când este posibil. O mică reuniune în sala de mese poate avea aceleaşi efecte ca un team building. Atunci când conveniţi să faceţi o masă comună, oferă-te să aduci şi tu ceva. Dacă nu ai prea mult timp la dispoziţie, propune să aduci tu desertul şi orientează-te spre o prajitura fara coacere, care se face mult mai uşor.

Evită (pe cât posibil) bârfele

Bârfele de birou sunt aproape imposibil de evitat, dar important este să păstrezi o atitudine cât mai detaşată şi neutră atunci când cineva vine să-ţi povestească „ştirile neoficiale” de la locul de muncă. Orice ai face, nu duce bârfa mai departe!

Fii tolerant

Fiecare persoană pe care o întâlneşti are obiceiurile sale, iar unele dintre ele ţi se pot părea ciudate. Este important este să fii tolerant cu toţi colegii de la birou, mai ales dacă au un comportament care nu afectează în mod direct activitatea ta profesională.

Ordine şi disciplină

Biroul tău este oglinda ta, aşa că din respect pentru propria ta persoană, dar şi pentru ceilalţi, este important, mai ales în spaţiile deschise, să ţi-l păstrezi în ordine. Nu lăsa hârtii aruncate peste tot şi nici nu îţi aglomera masa de lucru cu obiecte personale. O fotografie cu familia sau o vază cu flori sunt suficiente pentru a decora biroul şi pentru a-i da o tuşă personală.

Pentru fiecare dintre noi, viaţa profesională este importantă şi dat fiind că ne petrecem cel puţin opt ore pe zi, adică majoritatea timpului, cu colegii de birou este preferabil să avem relaţii cât se poate de bune. Ţine cont de sfaturile de mai sus pentru a crea relaţii solide cu oamenii cu care lucrezi în fiecare zi!

 

Sursă foto: Unsplash.com

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.