Până acum, numărul de telefon la care consumatorul putea suna pentru a face sesizări sau reclamații era 0800.080.999, apelul fiind gratuit din rețeaua Romtelecom.

Acest număr a fost schimbat recent, printr-un act normativ publicat în Monitorul Oficial, care stabilește, totodată, că apelul către noul număr va fi taxat la tarif normal în toate reţelele de telefonie.

Potrivit actului normativ, noul Telefon al Consumatorului, INFOCONS, va fi 021.9551, o linie telefonică cu tarif normal în toate rețelele. Aceasta în condițiile în care, până în prezent, numărul de telefon la care consumatorul putea suna era 0800.080.999, apelul fiind gratuit din rețeaua Romtelecom.

Practic, conform noilor reglementări, toți operatorii economici vor afișa noul număr de telefon la loc vizibil, adică lângă casa de marcat, lângă orarul de funcționare, în spațiul de comercializare sau, după caz, de prestare a serviciului. Afișarea acestei informații se va face conform modelului prevăzut de actul normativ publicat recent.

Mai mult, operatorii economici sunt obligați, conform legii, să afișeze inclusiv contactele comisariatelor județene pentru protecția consumatorilor în a căror rază teritorială se află. Conform noilor prevederi, operatorii vor afișa, pe lângă cele menționate, și contactele comisariatelor regionale, întrucât Ordinul ANPC stabilește că, de-acum, comisariatele se vor reorganiza, în funcție de regiunile tării.

Astfel, se vor constitui 8 comisariate regionale la nivel național, iar fiecare dintre acestea va cuprinde județele din regiunea respectivă, după cum urmează:

Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord-Est, cu sediul la Iași, va cuprinde județele: Iași, Botoșani, Neamț, Suceava, Bacău și Vaslui;

Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Vest, cu sediul în Timișoara, va cuprinde județele: Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara;

Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord-Vest, cu sediul la Cluj-Napoca, va cuprinde județele: Cluj, Bihor, Bistrița-Năsăud, Maramureș și Sălaj;

Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Centru, cu sediul la Brașov, va cuprinde județele: Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu și Alba;

Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Sud-Est, cu sediul la Galați, va cuprinde județele: Constanța, Galați, Buzău, Tulcea, Brăila și Vrancea;

Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Sud-Muntenia, cu sediul la Ploiești, va cuprinde județele: Prahova, Dâmbovița, Argeș, Ialomița, Călărași, Giurgiu, Teleorman.

Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea București-Ilfov, cu sediul în București, va cuprinde județul Ilfov și Municipiul București.

Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Sud-Vest Oltenia, cu sediul la Craiova, va cuprinde județele: Dolj, Olt, Vâlcea, Gorj și Mehedinți.

Telefonul consumatorului, denumit și INFOCONS, este o linie cu tarif normal, la care consumatorii pot suna pentru a primi informații cu privire la modul în care pot face sesizări sau reclamații cu privire la produsele și serviciile ce le sunt puse la dispoziție.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.