Primarul a ținut să repete situația și președinților de asociații pentru a-i pune în temă cu privire la situația acestor contoare:
„De asemeni, am fost luni și la Ministerul Dezvoltării Regionale acolo unde sunt proiecte pentru termoficare 2016-2020, de unde sper să luăm cât mai mulți bani, și când spun cât mai mulți bani mă refer la accesarea de fonduri pentru zonele vulnerabile de transport-distribuție. Dar vreau să spun că noi, la primărie, am aprobat un buget de 4.5 milioane de lei pentru investiții în termoficare și cei de la Thermonet au făcut cunoscută problema contorilor pe încălzire și pe apa caldă pentru că sunt contori așa de vechi încât nu mai pot fi verificați. Având în vedere situația care a fost atunci la Termica, nu s-au mai făcut nici acele verificări metrologice. Este de datoria primăriei să schimbe acești contori. Cei de la Thermonet ne-au comunicat că sunt 3.297 de contori din care 1.300 de contori ar trebui schimbați cu alții noi în acest an ceea ce înseamnă că aproximativ 30% din toți contorii. Avem câțiva care se pot repara și unii pe care trebuie să-i verificăm din punct de vedere metrologic, iar în următorii trei ani de zile să fie schimbați toți contorii din municipiu.”
Mai mult, poate datorită faptului că reprezentanții proprietarilor erau prezenți, primarul a ținut să accentueze datoria pe care primăria și Thermonet o au față de locatari. Pe de o parte, reprezentanții Thermonet au ținut să precizeze că montarea acestor noi contori trebuie să se efectueze în mai puțin de un an, altfel pierderile vor fi prea mari.
„Mi se pare o chestiune corectă, în sensul că este de datoria noastră și a operatorilor să facem totul corect, pentru ca locatarii să plătească exact cât consumă, fără alte pierderi. Iar dovada cea mai exactă pentru a face acest lucru este un contor funcțional. De aceea, noi avem prinși în buget un milion de euro, așa cum v-am spus, iar în măsura în care discuția de azi este productivă, primăria va declanșa o procedură de licitație și să instalăm acești contori. Banii necesari ar ajunge undeva la 10 milioane de euro pe care sperăm să-i obținem cu ajutorul fondurilor de la Guvern pentru că primăria singură nu poate asigura acest buget”, a mai declarat edilul.
După cum preconizează și edilul, dacă totul va funcționa perfect, în maximum trei ani de zile vom avea o rețea de transport și distribuție care nu va mai înregistra pierderi. E adevărat, la nivel declarativ totul arată splendid, dar vom vedea în curînd cum va evalua soluționarea problemelor contoarelor.
Lasa un raspuns