Secretarul general al județului Suceava, Petru Tanasă, a transmis, vineri, 9 decembrie,  o serie de  precizări legate de cesionarea rutelor pentru Transportul Metropolitan Suceava, subliniind că hotărârea CJ Suceava a fost perfect legală și a oferit explicații pentru consilierul județean social-democrat Cristian Macsim.

„Referitor la articolul ”Consilierul județean PSD Cristian Macsim acuză că cesionarea transportului metropolitan făcută în ultima ședință de CJ este nelegală”, pentru corecta informare a opiniei publice v,ă comunicăm următoarele:

Municipiul Suceava împreună cu Orașul Salcea, Comuna Adâncata, Comuna Bosanci, Comuna Ipotești, Comuna Moara, Comuna Mitocul-Dragomirnei, Comuna Pătrăuți și Comuna Șcheia au constituit împreună Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ”Transport Metropolitan Suceava” cu scopul înființării, organizării, reglementării, exploatării, modernizării și gestionării în comun a serviciului de transport public de persoane pe raza de competență a unităților administrativ-teritoriale membre. Autoritatea de Autorizare din cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ”Transport Metropolitan Suceava”, conform Ordinului Președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile comunitare de Utilități Publice, a obținut autorizația nr. 462 din 04.10.2022 pentru exercitarea atribuțiilor legale în domeniul serviciilor publice de transport local de persoane.

Așadar, începând cu data autorizării, respectiv 4 octombrie 2022 Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ”Transport Metropolitan Suceava” are competență de organizare a serviciului de transport public de persoane pe raza celor 9 unități administrativ teritoriale. În conformitate cu dispozițiile art. 7 alin (1) lit. b) din Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru îndeplinirea cerinței fundamentale de continuitate din punct de vedere calitativ și cantitativ al serviciului, Asociația de dezvoltare Intercomunitară ”Transport Metropolitan Suceava”, prin adresa nr. 15 din 29.11.2022 a solicitat preluarea serviciului public de transport persoane prin curse regulate aferent razei de competență a acesteia. Având în vedere solicitarea asociației, a fost inițiat proiectul de hotărâre privind actualizarea Programului de transport public județean de persoane prin curse regulate în județul Suceava, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Suceava nr. 16 din 30.01.2019 și aprobarea cesiunii unor contracte de delegare a gestiunii serviciului de transport persoane prin curse regulate în județul Suceava, către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ”Transport Metropolitan Suceava” care prevede, în principal: – actualizarea Programului de transport public județean de persoane prin curse regulate în județul Suceava în sensul eliminării traseelor cuprinse în aria de competență a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ”Transport Metropolitan Suceava”; – cesionarea contractelor de delegare a serviciului public de transport persoane prin curse regulate în județul Suceava către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ”Transport Metropolitan Suceava” (traseele aflate în raza de competență a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ”Transport Metropolitan Suceava”).

Susținerile din articol potrivit cărora ”…sunt doar 3 motive pentru care se pot cesiona contractele de delegare a gestiunii. Conform legii ”contractele de delegare a gestiunii pot fi cesionate sau novate numai în cazul în care operatorul se divizează, fuzionează ori înființează o filială, în limitele/condițiile stabilite de regulamentul (CE) nr. 1370/2007 și de cele ale cadrului legislativ din domeniul achizițiilor publice și cu aprobarea autorităților deliberative ale autorităților administrației publice locale”” reprezintă o interpretare eronată referitoare la cesionare, întrucât această modalitate juridică se referă doar la operatori și nu la autoritatea delegatară. Art. 12 pct. 12.2 din Contractul privind delegarea gestiunii serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate, în județul Suceava, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Suceava nr. 165/2020 prevede: ”12.2 Cesionarea prezentului contract de către delegat unei alte societăți nu este admisă decât în cazul în care această societate este rezultatul divizării, fuzionării sau înființării ca filială a societății aparținând delegatului, cu aprobarea delegatarului și cu respectarea condițiilor inițiale de atribuire a gestiunii”.

Față de cele enunțate, rezultă fără tăgadă că, cesiunea este interzisă delegatului nu și delegatarului care are obligația să asigure, să organizeze, să reglementeze, să coordoneze și să controleze prestarea serviciilor publice de transport desfășurat pe raza administrativ-teritorială a acestuia. În condițiile enunțate, aplicarea dispozițiilor art. 1315-1320 reprezintă cadrul legal avut în vedere, în mod obiectiv, de către autoritatea publică la luarea hotărârii de cesionare a contractelor, oportunitatea deciziei fiind fundamentată pe interesul public local de asigurare a continuității serviciului public de călători furnizat cetățenilor.

Prin urmare, Hotărârea Consiliului Județean Suceava privind actualizarea Programului de transport public județean de persoane prin curse regulate în județul Suceava, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Suceava nr. 16 din 30.01.2019 și aprobarea cesiunii unor contracte de delegare a gestiunii serviciului de transport persoane prin curse regulate în județul Suceava, către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ”Transport Metropolitan Suceava”, adoptată în ședința din 8 decembrie 2022 îndeplinește condițiile de legalitate și oportunitate”, a explicat Petru Tănasă.

 

 

4 Responses

  1. mihai grigore

    :revista floare albastra = blue : „SOLUTII CONCURENTIALE” . rezulta. curtea de arbitraj______de exemplu ” Microsoft” a cost divizata pe latura hard si latura software___ clarificare punctului in chestiune ____ de exemplu pila electrica ( Tesla ii current alternative si Edison continue insa cu tehnologiile de azi nu intotdeauna ) elon musk si motorul diesel pe latura hard _____ IAR pe latura software( masini cu grad de autonomies ____autobuze, tractoare, etc) libera initiativa economics_ economia romaniei este o economies de piata, libera concurenta :

    Răspunde
  2. mihai grigore

    : elon musk creaza spacex _ n.a.s.a. integreaza idei spatiale { blue music system_ semnal spatial ” BMS ” terra mars_ treptele programului ” human life to mars _ motor in baza ” pila gravifica „_ author mihai grigore – poet.editor.scientist} la concurenta de reactie elon musk motor xerosen: ce ar trebui sa admita curtea suprema a united states of america la declinarea me a_ print n.a.s.a.?! _” LICENTE de PEAPER( de autor adica !* ” :

    Răspunde
  3. mihai grigore

    : un alt exemplu exemplu de solutii concurentiale _ gheorghe flutur „asociatia produs in bucovina ” si ailalti cu bucatariile lot de pe tot global :

    Răspunde
  4. mihai grigore

    : aceasta suita de 4 comentarii include secvente de peaper ” shakespeare in albastru „_ author mihai grigore – to biblioteca congresului united states of america ___ 4h11’am 13december 2022 :

    Răspunde

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.