Senatorul AUR de Suceava, Virgiliu Vlaescu, a transmis o interpelare oficială către Ministerul Educației, solicitând clarificări cu privire la prioritizarea investițiilor în digitalizarea învățământului românesc, în detrimentul rezolvării problemelor fundamentale cu care se confruntă școlile.

Vlaescu critică direcția în care sunt alocate fondurile publice, subliniind că, în timp ce statul investește masiv în table inteligente și platforme digitale, multe școli nu au manuale actualizate, hârtie pentru copiatoare, echipamente esențiale sau chiar condiții minime de igienă.

„Cum justifică Ministerul Educației achiziția de tehnologii avansate în condițiile în care, în 2024, existau încă 180 de școli cu toalete în curte, iar multe unități nu au fonduri pentru reparații sau încălzire?”, a transmis senatorul AUR.

O altă problemă semnalată de acesta este impactul digitalizării asupra analfabetismului funcțional, care afectează peste 40% dintre elevii români. Virgiliu Vlaescu cere date concrete despre rezultatele școlare din unitățile unde au fost implementate tehnologii digitale și explică faptul că nu există suficiente studii care să dovedească eficiența acestor investiții.

În plus, senatorul atrage atenția asupra lipsei de pregătire a cadrelor didactice pentru utilizarea noilor echipamente și cere Ministerului Educației să ofere detalii despre numărul de ore de formare oferite profesorilor și sursa finanțării acestora.

Nu în ultimul rând, interpelarea solicită Guvernului o defalcare detaliată a sumelor cheltuite până acum pentru digitalizarea educației – atât din PNRR, cât și din alte surse – precum și un plan de sustenabilitate pentru viitoarele investiții.

Așteptăm răspunsul oficial al Ministerului Educației cu privire la aceste aspecte esențiale pentru viitorul sistemului educațional românesc.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.