„Până la sfârșitul anului vreau să cred că vom semna contractul pentru cele 40 de autobuze electrice. Un prim pas pe care l-am mai făcut este definitivarea câștigătorului licitației pentru consultanța proiectului «Sistem integrat transport public ecologic al municipiului Suceava». Este vorba de o asociere, selectată dintr-un număr de 5 oferte. Sperăm că în perioada următoare să facă studiul de consultanță și să avem pregătită documentația pentru toate cele 40 de autobuze electrice. În măsura în care se vor mișca mai repede cei de la Ministerul Dezvoltării cu Program Operațional Regional, sunt șanse reale ca în acest an să semnăm contractul pentru autobuzele electrice”, anunță edilul.
Conștient de faptul că mulți dintre contra-candidații săi ridică semne de întrebare vis-a-vis de activitatea TPL, Ion Lungu a ținut să precizeze faptul că gratuitățile, la fel ca și scumpirile de preț sunt imposibile în acest moment. Rezolvarea acestei probleme ar urma să fie achiziționarea acestor autobuze, care ar trebui să rentabilizeze activitatea companiei publice de transport local.
„Este foarte important acest proiect pentru că este o problemă reală. Costurile sunt mari, mai ales cele de combustibil, care se ridică undeva la 70% din necesarul TPL. Din simulările pe care le-am făcut până acum, cu ajutorul autobuzelor electrice costurile de funcționare s-ar reduce de până la șapte ori. Aceasta este singura șansă de a se rentabiliza activitatea societății de transport public. Dacă am vrea să rentabilizăm acum, ar trebui să schimbăm prețurile, lucru imposibil. Abia atunci, în mod realist vom avea șansa să acordăm acele abonamente gratuite de care se vorbește, deocamdată nu putem oferi decât o reducere de 50% pentru pensionari. Dar dacă vom reuși să reducem costurile de funcționare cu ajutorul acestor autobuze electrice, este evident că vom putea să oferim și gratuități. Lumea tot întreabă de ce nu dăm și noi abonamente gratuite, cum se dau în alte orașe. Ce nu prea se știe este că acele societăți de transport public local sunt falimentare, ori scopul nostru este să rentabilizăm TPL-ul nostru, să poată fi administrat și din fondurile pe care le generează, nu doar din acel milion de euro pe care Primăria îl dă în fiecare an”, explică Ion Lungu.
Să sperăm că năzuințele lui Lungu vor deveni realitate, pentru că sucevenii ar putea beneficia, realmente de ceva mai multă disponibilitate și confort.
Lasa un raspuns