Angajatorii sunt un punct de referinţă pentru mulţi angajaţi. Membrii familiei, angajatorii şi colegii sunt primele trei categorii de persoane despre care indecişii cred că ar putea să-i convingă să se vaccineze împotriva COVID-19, se arată într-un studiu IRES.

Potrivit studiului derulat de IRES la comanda industriei jocurilor de noroc din România, 45 la sută din respondenţi vor să se vaccineze,  33% sunt  reticenţi la vaccinare, iar 22% nu s-au hotărât până la momentul desfăşurării sondajului. Dintre cele 3 vaccinuri folosite, 1 din 3 respondenţi preferă Pfizer, iar 1 din 10 nu are nicio preferinţă.

  • Indecişii au ca principale argumente: teama de reacţii adverse, îngrijorări privind siguranţa şi eficienţa vaccinului împotriva COVID-19. Scepticii sunt marcaţi de neîncredere în autorităţi şi în companiile farmaceutice.
  • Interdicţiile de pe durata pandemiei au afectat major respondenţii, 8 din 10 angajaţi ai industriei jocurilor de noroc spun că au fost afectaţi în ultimul an. 91% dintre cei care s-au declarat afectaţi au spus că au fost în şomaj tehnic, iar 87% au declarat că le-au fost reduse semnificativ veniturile. Imposibilitatea de a călători, schimbarea condiţiilor de lucru şi imposibilitatea de a lucra full time sunt alte consecinţe ale pandemiei.

După un an de la instituirea stării de urgenţă pe fondul pandemiei de COVID-19, care a determinat restricţionarea unei părţi semnificative a activităţilor cotidiene, industria jocurilor de noroc din România – alături de IRES, a realizat un sondaj de opinie în rândul angajaţilor din acest sector. Studiul a urmărit evaluarea gradului de informare şi percepţiei angajaţilor cu privire la campania de vaccinare anti-COVID-19, disponibilitatea acestora de a se vaccina, precum şi determinarea modului în care pandemia le-a afectat viaţa profesională şi personală.

Datele arată că există o nevoie reală de informare cu privire la vaccinurile anti-COVID-19. Principalele informaţii de interes pentru populaţie sunt legate de: modul în care vaccinurile au fost testate (studii clinice), gradul de incidenţă şi gravitatea efectelor adverse, eficienţa lor, durata imunizării, scrie adevarul.ro.

54% dintre respondenţi au o opinie favorabilă despre vaccinuri în general, 15% rămân reticenţi cu privire la acestea, iar 1 din 3 nu are nici opinii pro, nici opinii contra vaccinurilor. Susţinătorii vaccinului au drept motivaţie protejarea sănătăţii lor şi a familiei, dar şi revenirea la viaţa de dinainte de pandemie, fără restricţii, inclusiv din perspectiva locului de muncă. Indecişii au ca principale argumente: teama de reacţii adverse, îngrijorări privind siguranţa şi eficienţa vaccinului împotriva COVID-19. Scepticii sunt, în plus, marcaţi de neîncredere în autorităţi şi în companiile farmaceutice sau de negarea existenţei sau gravităţii COVID-19.

Încrederea în politicieni şi mesajele lor pro-vaccinare este de doar 5%, încrederea în mesajele vedetelor este apreciată de doar 4% dintre respondenţi, iar 18% dintre indecişi s-ar vaccina ca urmare a unui exemplu oferit de sportivi.

Acelaşi studiu arată că angajatorii sunt un punct de referinţă crucial pentru mulţi angajaţi. Membrii familiei, angajatorii şi colegii sunt primele 3 categorii de persoane despre care indecişii cred că ar putea să-i convingă să se vaccineze împotriva COVID-19.  De altfel, 62% din angajaţi s-ar imuniza dacă angajatorul le-ar recomanda acest lucru. În plus, aproape două treimi din respondenţi ar fi dispuşi să primească mai multe informaţii despre vaccinarea împotriva COVID-19 de la angajatori, care sunt percepuţi drept o sursă sigură de informare, un vector de influenţă pro-vaccinare.

Studiul relevă că angajatorii sunt consideraţi o sursă de informare şi un vector de influenţă pentru angajaţi. Informaţiile oferite de angajatori, exemplul propriu oferit de colegi şi angajatori pot influenţa percepţia, atitudinea şi comportamentul angajaţilor, astfel încât opţiunea de vaccinare să fie o decizie adecvată şi informată”, a declarat Dan Jurcan, director al Departamentului Cercetare al IRES.

Studiul „Percepţii, atitudini şi comportamente ale angajaţilor din industria jocurilor de noroc cu privire la procesul de vaccinare împotriva COVID-19” a fost realizat, în perioada 5 – 9 martie 2021, pe un eşantion de 3.963 de angajaţi din industria pariurilor şi jocurilor de noroc de tip slot-machine, la comanda asociaţiilor profesionale reprezentative ale industriei, Romslot, Romanian Bookmakers şi Rombet.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.