Ajuns la a 37-a ediție, Târgul de Turism al României a devenit o manifestare de tradiție, recunoscută nu numai pe plan național, având în prezent un grad de internaționalizare de 33%. Centrul Expozițional Romexpo și-a deschis astăzi pavilioanele pentru 250 de operatori de turism din 15 țări care expun până duminică, 19 februarie, oferte și atracții turistice din România și din străinătate, accesorii și gadget-uri necesare în orice vacanță.
„Vorbim de un alt aspect de care trebuie să ținem cont, de cei 13.410 mp ocupați, care plasează această manifestare în primele târguri pe care le organizează Romexpo. Mă bucur de asemenea să-l am alături de mine pe dl. Ministru al turismului (…) în sfârșit există un minister al turismului, (…) și sperăm ca acest important domeniu de activitate să aibă cât mai repede un procent semnificativ în PIB-ul României”, a declarat în deschiderea evenimentului Preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României, Mihai Daraban.
„Trebuie să existe o colaborare corectă și coerentă cu dumneavoastră (…). Doresc o colaborare deschisă (…) și respect între instituția publică centrală – Ministerul Turismului – unitățile administrativ – teritoriale și entitățile private. Numai așa putem să creștem coeficientul din PIB, care acum este undeva la 1,3% și indirect la 6%. Ar trebui ca în câțiva ani – și îmi asum acest lucru – în 2-3 ani, să dublăm coeficientul din PIB al României”, a spus în continuare Mircea-Titus Dobre, Ministrul Turismului.
Oficialul roman și-a încheiat scurta sa alocuțiune, cu mulțumiri adresate Președintelui CCIR și întreg Sistemului Cameral, „tuturor celor care au făcut ca acest târg să continue și să se dezvolte de la an la an”, dar și celor care au riscat, au investit și au promovat turismul românesc, domeniu până acum insuficient susținut de stat.
Cel mai mare eveniment autohton dedicat industriei turismului găzduiește anul acesta peste 250 de agenții de turism și tour-operatori din 14 țări (Austria, Bulgaria,Croația, Egipt, Federația Rusă, Grecia, Israel, Moldova, Palestina, Polonia, Republica Dominicană, România, Turcia și Ungaria) care stau la dispoziția vizitatorilor pentru a crea vacanțe personalizate în funcție de bugetul și preferințele fiecăruia.
Târgul de Turism al României este organizat şi găzduit de Romexpo, în parteneriat cu Camerele de Comerţ şi Industrie din România, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) – partener strategic, Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) şi Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC).
Lasa un raspuns