„Nu o dată mi s-a întâmplat, circul frecvent cu compania Tarom, să vină piloţii la mine şi să-mi spună «faceţi ceva, că se duce compania de râpă, ajungem să intrăm în faliment». Problema e binecunoscută, este compania suprapopulată în zona de mentenanţă, refuză să ia alte avioane pentru care să facă mentenanţa, să încerce măcar să rentabilizeze această zonă. Cheltuielile sunt prea mari în raport cu numărul de avioane şi de pasageri. Nu este nevoie de multă ştiinţă pentru treaba asta. În mod normal, un manager putea să ia deciziile corecte”, a declarat Tăriceanu.
El a mai spus că nu are o prognoză prea bună pentru Tarom.
„Aşa cum merg lucrurile, putem să vorbim despre proverbul vechi românesc: «ce îi trebuie chelului tichie de mărgăritar», să achiziţioneze alte avioane… În loc ca Taromul să devină un hub regional, care să aducă călătorii din Moldova, Bulgaria, din fosta Iugoslavie la Bucureşti, să-i distribuie mai departe, Tarom nu a făcut nimic, şi-a restrâns cursele pe an ce a trecut”, a adăugat preşedintele Senatului.
El a mai spus că firmele private se extind, în timp ce activitatea Tarom se contractă.
„Există companii private care prosperă, pentru că, în toată această perioadă de dezvoltare a transporturilor aeriene, competiţia nu stă să doarmă, cum doarme conducerea Tarom. (…) Sunt 2.5 milioane de români în Spania şi Italia. Toate aceste destinaţii sunt deservite, cu precădere, de aceste companii private. Tarom în perioada asta se strânge, se strange ca o lămâie şi moare”, a mai susţinut Tăriceanu.
Lasa un raspuns