„Unul din punctele de interes major ale sucevenilor, și implicit al meu, este reabilitarea termică, pentru că încă este o problemă serioasă a Sucevei. Pe axa prioritară 2014-2020 este posibilă accesarea de fonduri europene, de fonduri de dezvoltare pentru a se realiza această reabilitare”, a spus candidatul PSD.
Acesta a prezentat un studiu care relevă că cetățenii pot să economisească bani serioși cu ajutorul acestui proiect major de reabilitare termică.
„Când vorbim de reabilitare termică nu ne referim la simpla anvelopare a blocurilor. Este vorba de un proces mult mai vast care presupune izolarea planșeurilor, a plafoanelor, a subsolurilor și casei scării. Reabilitarea termică în adevăratul sens al cuvântului presupune reabilitarea și amplasarea de lifturi acolo unde este cazul, și inclusiv reabilitarea rețelei termice din acele blocuri, pentru a evita pierderile de căldură. Un calcul statistic arată că în acest fel s-ar putea reduce valoarea facturii la apă caldă și încălzire pe perioadă de iarnă, cu până la 40%. Dacă până acum un cetățean trebuia să dea 100 de lei pentru încălzire pe perioada de iarnă, este posibil ca de la anul 40 de lei să îi rămână în buzunar, după ce vom face această reabilitare termică. Ghidul de reabilitare ne arată exact cum se poate mări performanța termică a clădirilor. După ce am citit acest ghid am înțeles că asociațiile de proprietari vor avea o contribuție foarte mică. Ceea ce este important este să fie voință, să fie făcut proiectul tehnic, să convingem oamenii de necesitatea acestei bătălii care trebuie dusă pentru pierderea banului și din buzunarul cetățeanului și din banul public, astfel încât să ne putem reorienta finanțarea și fondurile către alte proiecte de dezvoltare decât să acoperim niște găuri negre din economia suceveană”, a explicat Brădățan.
Tiberius Brădățan este convins că Suceava are nevoie de o schimbare în bine, o schimbare organizată și bine definită, nu o continuare a haosului prezent.
„Vă pot spune că acest lucru vine în completarea a ceea ce am susținut în această campanie, că Suceava trebuie să aibă o viziune de dezvoltare, de creștere imobiliară supervizată de instituția arhitectului șef pentru că toate aceste clădiri trebuie să aibă un anumit aspect, o anumită cromatică ce va oferi privitorului plăcere și nu această atmosferă cenușie pe care o mai vedem astăzi, mai ales că acolo unde unii au avut posibilitatea să-și reabiliteze exteriorul și au ales palete cromatice nepotrivite, au reușit doar să facă și mai mare diferența între blocurile vechi, ceaușiste. Iată de ce trebuie să facem schimbarea, pentru că avem o datorie față de suceveni, de a oferi altceva, ceva mai bun, de viitor. Oamenii nu mai au răbdare și nu mai pot fi convinși ușor”, a încheiat candidatul PSD.
Lasa un raspuns