În perioada  19 septembrie – 10 octombrie 2017,  la Școala  Gimnazială Vatra Moldoviței s-a desfășurat proiectul interdisciplinar „Toamna harnică și darnică”. În acest proiect au fost implicați elevii clasei pregătitoare, îndrumați de prof. înv. primar Negură Ancuța, elevii clasei a IV-a coordonați de prof. înv. primar Gherasim Simona de la Școala Gimnazială Vatra Moldoviței, precum și elevii claselor a II-a și a III-a îndrumați de  prof. Aneci Gheorghina de la Școala Gimnazială Paltinu.

Ancuța Negură a declarat că a propus acest proiect tocmai pentru a oferi informații accesibile vârstei elevilor, dar totodată și pentru a  trezi interesul, curiozitatea pentru lucrurile noi.

„Toamna a venit cu papucii ei de frunze peste dealuri și câmpii. Zvonul vacanței și al zilelor însorite a rămas în urmă, iar paradisul culorilor de toamnă ne contopește cu bogăția pe care o poartă pe culmile ei și ne face să zugrăvim cu penelul pe hârtie, ascultând dansul, cântecul și poezia toamnei. Toamna este anotimpul atâtor schimbări și modificări în natură, dar și în viața copiilor care pășesc pentru prima dată acum în școală. Ar vrea să afle atâtea … pentru că toate sunt noi și necunoscute lor; de aceea am propus acest proiect. A fost un bun prilej petru noi pentru a ne cunoaște mai bine, dar și pentru a demonstra, încă de la început, că va fi un an rodnic cu multe proiecte și rezultate pe măsură”, a declarat învățătoarea.

Anotimpul toamna, prin schimbările variate şi ritmice ale naturii, cât şi prin bogăţia de elemente specifice activităţii umane, asigură cadrul propice de stimulare a curiozităţii copiilor, de incitare la explorare şi exersare. Acest proiect încearcă să răspundă interesului deosebit manifestat de școlari și nevoii de cunoștere, ajutându-i să înțeleagă schimbările din natură în anotimpul toamna, importanța legumelor și fructelor în alimentație, modul în care se consumă și se păstrează și cât de necesar este, atât pentru oameni, cât și pentru viețuitoare să-și facă provizii pentru iarnă.

La acest proiect și-au adus aportul și copiii care au participat  la strângerea de materiale pentru centrul tematic şi la decorarea sălii de clasă cu fructe, legume, flori de toamnă etc.

Toate aceste activități extracurriculare au un caracter recreativ, conţinutul fiind fixat ȋn funcţie de condiţiile şi posibilităţile de realizare, dar şi de preferinţele copiilor.

Simona Gherasim, un alt profesor implicat în acest proiect a declarat că acest proiect a fost benefic pentru profesori, elevi, dar și pentru părinți, care au înțeles cât este de important ca activitățile extracurriculare să însemne timp de calitate pentru copiii lor.

„Proiectul propus a contribuit la formarea laturii estetice a personalităţii umane, la dezvoltarea gustului pentru frumos şi se adresează atȃt copiilor ṣi părinṭilor, cȃt şi cadrelor didactice”, a declarat Simona Gherasim.

La rândul ei, Gherghina Aneci a subliniat faptul că astfel de proiecte previn monotonia și oboseala și  fortifică energiile intelectuale și fizice ale elevilor.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.