Partidele se bat în like-uri și atacuri online pe Facebook, arătând că niște armate care nu au limite. În topul cheltuielilor apare o surpriză la care puțini se așteptau, dar se observă și o mare diferență între primele 3 partide din sondaje – PSD, PNL și USR-PLUS – și celelalte formațiuni politice.

  • PSD

PSD rulează în acest moment, de pe pagina lor de Facebook, 17 campanii online plătite privind alegerile europarlamentare. Toate sunt plătite de către PSD.

În perioada martie – 16 mai 2019, PSD a investit în campanii online pe Facebook suma de 312.960 lei. Poziționarea lor este surprinzătoare, după ce USR-PLUS se lăudau că domină online-ul, însă cifrele le dau dreptate pesediștilor. Doar în ultima săptămână, 10 mai – 16 mai 2019, PSD a cheltuit 111.954 cu campaniile pe Facebook. Din suma totală, reclamele PSD care au rulat fără disclaimer au fost în valoare de 1.022 lei.  De asemenea, campania PSD a început în forță în ultimele 30 de zile. În ultima lună, PSD a investit 311.938 lei, fiind pe primul loc în România.

  • USR-PLUS

Alianța USR-PLUS are active în acest moment (17.05.2019) 32 de reclame pe Facebook, toate plătite de către Alianță sau USR.

În perioada martie – 16 mai 2019, Alianța USR-PLUS a cheltuit pe campaniile online pe Facebook suma de 224.199 lei. În ultima săptămână, 10-16 mai 2019, aceștia au investit 108.431 lei. Jumătate din bugetul total s-a cheltuit în ultimele șapte zile. Din totalul investit, USR-PLUS au rulat reclame fără disclaimer în valoare de 10.986 lei. În ultima lună, USR a cheltuit 203.846 lei, având un mare dezavantaj față de PSD.

  • PNL

Liberalii au fost depășiți de partidele adverse și au investit mult mai puțin în campanii online pe Facebook. Suma totală cheltuită de PNL în perioada martie – 16 mai 2019 este de doar 134.803 lei, ceea ce reprezintă o surpriză pentru partidul din România care are cel mai mare număr de like-uri. În săptămâna 10-16 mai 2019, PNL a cheltuit doar 41.623 lei.

De asemenea, PNL are și cele mai puține campanii online active – 10, comparativ cu principalii săi adversari. Totuși, reclamele PNL apar a fi sponsorizate de Future Innovation, ceea ce însemnă că liberalii lucrează cu o companie care se ocupă de marketingul partidului.

  • ALDE

Partidul condus de Tăriceanu are în acest moment 2 reclame active, ambele apar a fi sponsorizate de EvolveDreamSoft. În perioada martie – 16 mai 2019, ALDE a cheltuit 33.448 lei în campanii online pe Facebook, dintre care 1.100 lei au fost în reclame fără disclaimer. În perioada 10-16 mai 2019, ALDE a cheltuit 21.813 lei.

  • UDMR

Partidul maghiarilor rulează în acest moment 28 de reclame active. Cheltuielile lor totale în perioada martie – 16 mai 2019 se ridică la 21.014 lei, dintre care 937 fără disclaimer. În săptămâna 10-16 mai 2019 au cheltuit 9.301 lei.

Din cele 28 de reclame, doar una singură este scrisă în limba română, toate celelalte fiind pentru electoratul maghiar din România.

  • PMP

În acest moment, 17 mai 2019, PMP rulează o singură reclamă activă. În perioada martie – 16 mai 2019 au cheltuit 2.722 lei. În ultima săptămână, 10 mai – 16 mai 2019, au investit 2.107 lei. Reclama apare sponsorizată de Amerisoft, ceea ce înseamnă că partidul lucrează cu o firmă pe marketing online.

  • Pro România

Partidul condus de Victor Ponta are în acest moment doar 3 reclame active. Fiind recent înregistrat în rapoartele Facebook, nu putem știi momentan cât a cheltuit. Dar toate cele 3 reclame active până astăzi, 17 mai 2019, au bugete mai mici de 100 lei, prin urmare cheltuielile totale ale partidului nu vor fi în niciun caz aproapiate de cele ale PSD, USR sau PNL.

În perioada martie 2019 – 16 mai 2019, cele 6 partide din România au cheltuit pe reclame pe Facebook circa 730.000 de lei.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.