Costurile pentru construirea primului lot din autostrada Pașcani – Suceava sunt estimate la 4,3 miliarde de lei. CNAIR a lansat licitația de proiectare și execuție la finalul săptămânii trecute, iar ofertele pot fi depuse până pe 5 septembrie.

În aceste zile, va fi publicat anunțul și pentru cel de-al doilea lot. În total, 62 km care vor asigura continuitatea autostrăzii A7 spre nordul țării.

Autostrada tranzitează județele Iași, Botoșani și Suceava, respectiv teritoriul administrativ al următoarelor localități: Pașcani, Valea Seacă, Lespezi, Tătăruși (Iași), Tudora (Botoșani), Dolhasca, Liteni, Fântânele, Udești, Verești, Dumbrăveni, Salcea și Suceava. CNAIR a lansat licitația la trei luni după ce indicatorii tehnico-economici ai investiției au fost aprobați de guvern.

Construcția autostrăzii presupune și lucrări de demolare ale unor construcții de pe raza județului Iași, respectiv 2 anexe ale unei ferme din Pașcani și alte 6 anexe de la o stână din Lespezi. De asemenea, în Tătăruși și Lespezi sunt necesare relocări de rețele de utilități, lucrări similare fiind și pe raza a trei comune sucevene (Dolhasca, Liteni și Verești).

Tronsonul Pașcani și Suceava are o lungime de 62 km, iar primul lot are 33 km. La un cost de 4,5 mld. lei al acestui tronson reiese un cost per kilometru de circa 26 mil. euro.

„La începutul lotului, descărcarea acestui lot se va realiza în nodul rutier Pașcani, care aparține tronsonului anterior al autostrăzii A7, Bacău – Pașcani. La sfârșitul lotului, descărcarea se va realiza în sensul giratoriu de la DJ 208C, la nodul rutier Roșcani”, se precizează în caietul de sarcini aferent licitației.

Potrivit sursei citate, la punctul de final al lotului Pașcani – Roșcani vor fi executate două bretele astfel încât să fie asigurată atât ieșirea, cât și intrarea de pe autostradă, în cazul în care acest lot nu va fi finalizat simultan cu celălalt. „Antreprenorul lotului I va avea obligația de a realiza sensul giratoriu de la DJ 208C, precum și lucrările de amenajare a DJ 208C și a altor drumuri care intră în sensul giratoriu, pe o distanță de minimum 100 metri”, se precizează în document.

În ceea ce privește lotul II al autostrăzii (Roșcani – Suceava), în cazul căruia anunțul de licitație urmează să fie publicat săptămâna aceasta, descărcarea traficului în punctul nordic va fi asigurată pe DN 29, printr-un nod rutier care va va cuprinde inclusiv o legătură spre aeroportul sucevean, scrie ziaruldeiași.ro.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.