Sala Căminului Cultural a fost ingenios transformată într-o sală de consiliu în care au avut locuri toți invitații acestui eveniment și mulți reprezentanți ai operatorilor de turism din comună. Pentru prima dată mănăstirenii au avut parte de un eveniment profesional în cadrul căruia trei companii și-au prezentat produsele potențialilor clienți. Pregătiți cu mape de prezentare și materiale promoționale, ofertanții au ținut scurte discursuri despre utilitatea produselor prezentate și și-au manifestat disponibilitatea de a colabora cu eventualii clienți locali. Primarul Constantin Moldovan și Consiliul Local al comunei au contribuit la atmosfera sărbătorească aducând un grup de obiceiuri populare, o parte a ansamblului de dansuri al comunei și doi îndrăgiți interpreți de muzică populară, Dănuț Onoiu și Florentina Moldovan, accentuând astfel caracterul festiv al adunării.
După discursurile de deschidere ale lui Constantin Moldovan și Marin-Gheorghe Niță, Constantin Butnariu și-a intrat în rolul de amfitrion al adunării vorbind despre rolul publicității în activitatea turistică, mai ales când această publicitate este făcută prin intermediul unei reviste dedicate turismului, revistă realizată la înalte standarde profesionale. Declarația sa de intenții a subliniat importanța colaborării tuturor factorilor din turism la ridicarea nivelului ofertei locale. Apoi dl. Butnariu a trecut la prezentarea partenerilor săi la acest simpozion începând cu dl. Ilie Ciomaga, enolog al Domeniului Viticol Țibu.
Domeniul Țibu este un producător relativ nou care își produce strugurii în zona Bucium-Iași în plaiurile Vișan și Tomești și își are baza în satul Tomești. Dl. Ciomaga este enolog, este degustător autorizat și mai este un liric atunci când vorbește despre vin. Prezentarea sa a fost mai mult decât profesională, a fost pasională și prietenească, reușind să determine asistența, inclusiv cea feminină să deguste soiurile prezentate. De înalt nivel profesional, aceasta nu a inclus prețurile produselor existente, de altfel, în pliantul firmei, mulțumindu-se să spune despre aceste prețuri că sunt de bun-simț, deoarece firma sa nu urmărește câștigul spectaculos și imediat ci pe acela realizat prin rulaj mare, clienți statornici și ani îndelungați de colaborare.
ISPAL a fost următorul ofertant. Producător de mobilier, structuri și case de lemn, grupul ieșean a lăsat materialele de prezentare să vorbească despre el. Mesajul reprezentantei firmei, al doamnei Amalia Georgescu, este axat pe disponibilitatea companiei de a realiza „orice” dorește clientul, așa cum atestă deviza „Da, se poate!” pe care o folosește cu mândrie la adăpostul bazei sale materiale aflată pe un parc industrial propriu întins pe 15000 de metri pătrați. De la mic mobilier și până structuri exterioare sau chiar case întregi, ISPAL se mândrește să poată face ceea ce își doresc clienții.
Finalul prezentărilor a fost atribuit reprezentanților brokerului de asigurări „Destine Holding” reprezentat de dl. Dănuț Burcă. Pe fondul noilor reglementări din industria turistică și a cerințelor ISU, necesitatea încheierii de polițe de asigurare de diverse naturi creează investitorului în turism un stres în plus. De acest stres se poate scăpa printr-un simplu contract cu un broker de asigurări, contract ce vă scutește de căutarea celor mai bune condiții de asigurare pentru clienți. Evident că, așa cum ne ducem la medicul de familie pentru a afla la ce medic specialist trebuie să mergem, utilitatea unui intermediar care să preia toată formularistica necesară activității noastre, pe parte de asigurări, nu poate fi decât benefică.
Finalul simpozionului a fost prilejul cu care reprezentanții operatorilor de turism au putut pune întrebări invitaților, dar mănăstirenii sunt oameni cumpătați. Afluxul de informații, foarte multe inedite, a fost oarecum copleșitor deoarece un asemenea simpozion nu s-a mai făcut pe aici. Au preferat să își întrebe primarul când se va rezolva problema accesului auto, adică problema drumului spre o bună parte a pensiunilor comunei. Cu acest prilej am aflat de ce nu „reușim” să accesăm fondurile europene, dar acesta e un subiect pentru alt articol.
A urmat partea artistică a evenimentului, prilej de socializare a patronilor locali cu reprezentanții firmelor. Cel mai asaltat a fost, normal aș zice eu, dl Ilie Ciomaga, ale cărui argumente lichide au avut un deosebit succes. Încântat de felul în care s-au petrecut lucrurile, dl Marin-Gheorghe Niță i-a felicitat pe organizatori și a promis să descrie evenimentul și Președintelui Consiliului Județean, fiind știută preocuparea declarată a acestuia pentru revigorarea turismului bucovinean.
Părerea jurnalistului care a consemnat acest eveniment este aceea că dacă la nivel de port, muzică și obiceiuri este important să ne păstrăm caracterul local și ancestral, este cel puțin la fel de important să oferim oaspeților noștri produse și servicii la nivelul mileniului trei. Comuna Mănăstirea Humorul are prilejul de a deveni un „Muzeu viu” pe lângă orașul Gura Humorului, beneficiind direct de modernizarea acestuia și de foarte multele puncte de interes care atrag turiștii și de bunăstarea locală care vine din prezența acestora.
Lasa un raspuns