Mașinile sucevenilor sunt din ce în ce mai multe, numărul acestora crescând exponențial față de alți ani, iar în ciuda unor parcări noi din centrul orașului, nu există porțiune de trotuar, mai ales pe străzile înguste ale urbei, care să nu fie ocupată de o mașină.

parcari-supraetajate, sursa ziaruldepenet.roDeși este ilegal, șoferii nu au altă soluție.

„O problemă presantă în municipiul Suceava sunt locurile de parcare, și indiferent cât de multe am vrea noi să facem, parcări de reședință, să mai facem sensuri unice, pentru unde le mai putem pune în aplicare, având în vedere că lucrările de canalizare s-au terminat, totuși numărul de mașini în Suceava este foarte mare. Acesta este și un lucru bun, înseamnă bunăstare, înseamnă că oamenii au putere de cumpărare, dar în același timp, în infrastructura pe care o avem, nu putem găzdui aceste mașini. Ca atare, avem prins în proiectul pe acest an un studiu pentru a realiza parcări supraterane în orașul nostru. Vin astăzi cu zece locații în dezbatere publică, din acest punct de vedere. Cinci dintre acestea sunt în Zona Centrală, unde în continuare rămâne zona cea mai aglomerată cu toate că au fost realizate parcări subterane, cu toate că zona pietonală de la Palatul Administrativ a devenit zonă de parcare, totuși este o zonă foarte aglomerată. Alte trei locații sunt în cartierul George Enescu, la fel, un cartier foarte vitregit din acest punct de vedere, așa cum știți străzile acolo sunt foarte înguste, suntem în faza lor de modernizare acum, unde, de exemplu, pe strada Lalelelor, se va face un singur trotuar, în loc de două, pentru a mai lărgi locul pentru mașini. O altă locație este la primărie și una în zona Zamca, la fel o zonă cu străzi înguste”, informează Lungu.

Parcările ar trebui să aibă undeva la patru-cinci nivele, fiecare cu câte 28 de locuri. Deși poate nu pare un număr foarte mare, dacă se vor construi aceste parcări ar putea elibera semnificativ trotuarele pietonilor.

„Acest tip de parcare are o suprafață de desfășurare de 780 de metri pătrați, 28 de locuri de parcare pe nivel, și de la caz la caz, cât de multe niveluri poate avea fiecare parcare în zonele respective. Să vedem din punct de vedere urbanistic cum se vor potrivi. Dacă vorbim de demisol, parter și încă petru-cinci etaje, ele se pot încadra urbanistic. Deci maximul de locuri de parcare este de 140 de locuri, dar, repet, vom stabili acest lucru de la caz la caz, în funcție de zona respectivă.

În zona centrală, discutăm în primul rând de zona Piața Mare, acolo unde este deja parcarea primăriei. De asemenea, în zona Palatului de Finanțe, pe strada Vasile Bumbac, între restaurantul din zonă și clădirea Bisericii Catolice este posibilitatea să încapă o parcare supraterană. Trebuie să menționez că spațiile verzi vor fi afectate, tocmai de aceea proiectul este în dezbatere publică. O altă locație este în spatele fostului Taylan, vis-a-vis de sediul PSD-ului. În dezbaterea publică se va stabili definitiv locația, acestea sunt doar propuneri pentru că aici avem spațiu suficient. Și parcarea de la Hotelul Bucovina care este a primăriei este în graficul nostru.

În zona George Enescu, în primul rând, în zona Pieței Mici, între Aleea Zorilor și Saturn, apoi la Mobilă mai trebuie o parcare subterană, în apropierea bisericii Sfânta Vineri, apoi vis-a-vis de Proiect Bucovina, și una lângă primărie. În cartierul Zamca, un cartier foarte înghesuit, am căutat un loc dar din păcate nu îl găsim”, detaliază edilul despre fiecare zonă cu probleme.

Totuși, așa cum știm, șoferii români au parcă altă mentalitate. Dacă nu își pot parca mașina chiar în fața porții sau a scării de bloc, pur și simplu nu sunt mulțumiți. Pe cei mai mulți dintre ei faptul că trebuie să meargă pe jos câteva sute de metri, din parcare până la ușă, este insultător. De ce mai au mașină?

„Aici sunt însă probleme și de schimbare a mentalității, pentru că oamenii vor trebui să meargă 2-300 de metri până la parcarea supraterană, pentru că altfel nu avem soluții. Eu sunt optimisit că, după dezbaterea publică vom putea să demarăm construcția măcar pentru o parcarea subterană. Eu mi-aș dori să începem măcar două, în zona George Enescu și în Centru, unde sunt foarte multe mașini.

Trebuie de discutat, de la caz la caz, dar din punctul meu de vedere, ele pot ajunge la vreo două milioane de euro, dar sperăm să găsim o soluție de parteneriat public privat. Eu sper că până la 1 mai să avem un răspuns și pentru această problemă”, încheie primarul.

Comentarii Facebook

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.