Inițiativa vine, însă de la administratorul șef al orașului – Ion Lungu care a considerat că angajații direcției lucrează în condiții neprietenoase, după ce conducerea direcției a solicitat o astfel de măsură.
„Acordarea concediului de odihnă suplimentar de 5 zile este motivată de faptul că personalul din cadrul acestei Direcții își desfășoară activitatea în condiții vătămătoare, determinate de expunere la un cumul de noxe, agenți bacterieni și micotici, agenți biologici, substanțe chimice, suprasolicitare osteo-musculo-articulară și suprasolicitare neuropsihică prin lucrul prelungit cu calculatorul”, se arată în expunerea de motive la proiectul de hotărâre semnat de primarul Ion Lungu, inițiatorul acestuia.
Astfel bugetarii care se ocupă de imaginea orașului ar putea beneficia de 5 zile în plus, pe lângă cele oficiale, în care se pot odihni.
Așa cum legiferează hotărârea guvernamentală nr. 250/1992 privind concediul de odihnă și alte concedii ale salariaților din administrația publică, din regiile autonome și din unitățile bugetare, care prestează munci periculoase sau vătămătoare, aceștia au dreptul, în fiecare an calendaristic, la un concediu de odihnă suplimentar cu o durată cuprinsă între 3-10 zile lucrătoare.
Personalul contractual al Direcției Generale a Domeniului Public, al cărui angajator este primarul municipiului Suceava, se ocupă de întreținerea spațiilor verzi, aleilor din parcuri, aleilor pietonale, parcărilor, esplanadelor și locurilor de joacă, fântânilor arteziene, producerea materialului floricol în sera din dotare, precum și la deszăpezirea aleilor din parcurile, parcările și esplanadele aflate în administrare.
Cu toate acestea, hotărârea nu este încă adoptată, urmând a fi dezbătută în Consiliul Local la sfârșitul acestei săptămâni.
Lasa un raspuns