Organizat cu prilejul împlinirii a 155 de ani de istorie în educația suceveană, simpozionul va aduce împreună lucrări scrise de elevi și studenți, dar și de profesori din învățământul universitar și preuniversitar, ingineri și bibliotecari.
Întrucât ediția aniversară a simpozionului are ca temă principală competența, performanța și exigența în educație, obiectivul cel mai important al acestui eveniment este educarea în spiritul european și al valorilor universale. Cu alte cuvinte, doritorii care vor să prezinte o viziune asupra metodelor de promovare a valorilor educației moderne prin coroborarea ideilor, conceptelor științifice cu inovația didactică dar și cu strategiile moderne aferente disciplinelor școlare, sunt rugați să se înscrie pentru participare.
Aceștia vor avea timp până pe 18 ianuarie să finalizeze o lucrare nu mai lungă de 4 pagini A4, pe una din temele deschise spre abordare. Acesta sunt numeroase, dar se pot grupa, în funcție de domeniul general de studiu, după cum urmează: literatură și limbă universală, limbi moderne, științe socio-umaniste, științe exacte, cultură și artă.
Practic, lucrarea fiecărui participant trebuie să cuprindă descierea unei abordări transdisciplinare și transcuriculare a cunținuturilor didactice. Pentru elevii și studenții care vor să participe, asta înseamnă că pot descrie cât de bine pot ei, cum ar trebui să fie predat un anumit obiect școlar, cu ajutorul altor metode și mijloace de predare, nu cele tradiționale, care în lumina vremii par perimate și prea puțin eficiente.
Cei care sunt fluenți în alte limbi, pot redacta lucrarea în limbile engleză, germană, franceză și spaniolă, respectând întru totul regulile gramaticale și de ortografie ale acelei limbi străine.
Prezentarea lucrărilor va avea loc pe 22 ianuarie, în aula colegiului, începând de la ora 11:00.
Este de lăudat inițiativa organizatorilor, de a căuta printre profesioniști, dar și printre cei direct implicați în procesul de învățare a unor noi metode eficiente de predare. După cum se știe, în străinătate aceste abordări transdisciplinare sunt de mult timp aplicate, cu rezultate bune, așa că noi de ce nu am putea să le predăm copiilor în alte moduri, sub abordări, potrivite secolului XXI?
Rămâne de văzut efectul acestui simpozion, în speranța că măcar câteva idei se vor păstra în memoria și în modul de predare al profesorilor. Sistemul educațional este, alături de cel al sănătății, una din cărămizile de la baza oricărei societăți. Cu cât oamenii sunt mai educați, cu atât vor fi mai greu de manipulat, de convis, și mai ales, mult mai greu de mințit. Un individ educat este un individ de succes, sau cel puțin aceasta este miza pentru care ar trebui să încercăm să ne educăm copiii altfel.
Lasa un raspuns