Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan i-a adresat o întrebare ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, privind modernizarea DN 29A, Suceava – Adâncata.
„În cea mai recentă vizită pe care ați întreprins-o la Suceava, singurul lucru notabil care a rămas în urma dumneavoastră a fost acela că, în calitate de oaspete și de ministru responsabil cu starea infrastructurii de transporturi, ați considerați de cuviință să certați autoritățile locale pentru că nu fac investiții în rețeaua locală de drumuri, deși drumurile locale sunt net superioare celor aflate în administrarea CNAIR. Chiar dacă v-ați deplasat până în Bucovina, nu v-ați deranjat să constatați singur starea precară a rețelei de cale ferată din Nordul țării sau degradarea care s-a instalat pe majoritatea drumurilor naționale aflate în administrarea Guvernului. Mai mult decât atât, ați refuzat să explicați de ce, pentru obiectivul de investiții – cod obiectiv 818 – Modernizare DN 29A, Suceava – Adâncata, Guvernul nu a alocat niciun leu în anul 2019, nici credite bugetare și nici credite de angajament, în condițiile în care în anul 2018 s-au alocat numai 114 mii lei, iar necesarul de finanțare pentru finalizarea modernizării DN29 era de 59.683 mii lei”, a declarat Ioan Balan.
Având în vedere faptul că Regiune de Nord-Est se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană din punctul de vedere al dezvoltării economice, lucru exprimat sintetic prin produsul intern brut local pe locuitor, iar această situație este cauzată de lipsa de atractivitate a zonei ca efect al lipsei infrastructurii de transport rapid pe calea ferată sau rutiere, Ioan Balan îi cere ministrului să precizeze care este motivul pentru care Guvernul nu a prevăzut în bugetul pentru anul 2019 niciun leu pentru Modernizarea DN 29A, Suceava – Adâncata.
„Vă solicit să precizați care sunt drumurile naționale din Județul Suceava care au fost cuprinse în ”Programul de modernizare, dezvoltare, reparații, consolidare și întreținere a infrastructurii rutiere” în vederea efectuării de lucrări de reparații și modernizare? Solicit o listă cu termene de începere a lucrărilor și date estimative de finalizare a lucrărilor”, a transmis deputatul Balan.
Potrivit acestuia, în condițiile în care în Regiunea Nord-Est nu există nicio autostradă sau drum expres, tot traficul rutier (în special cel de mare tonaj) se desfășoară pe drumurile naționale, mare parte dintre acestea traversând chiar centrul localităților rurale sau urbane.
„Autoritățile locale efectuează permanent lucrări de întreținere și reparații ale acestor porțiuni, însă costurile prilejuite de acestea sunt cu foarte mare dificultate susținute. În acest sens, vă solicit să precizați dacă nu este posibil ca pentru porțiunile de drumuri naționale care traversează localitățile, Ministerul Transporturilor să susțină costurile aferente lucrărilor de întreținere a covorului asfaltic, degradat tocmai din cauza traficului rutier de mare tonaj, care nu ar trebui să treacă prin centrul așezărilor urbane, ci pe autostrăzi sau drumuri rapide?”, a mai transmis deputatul Ioan Balan.
Lasa un raspuns