Joi, 16 ianuarie, la sediul Gărzii Forestiere Brașov s-a desfășurat o ședință de lucru la care au luat parte reprezentanții Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor și reprezentanții Gărzilor Forestiere din țară.
Astfel, la întrunire a participat și inspectorul șef al Gărzii Forestiere Suceava, Mihai Gășpărel, care a precizat că este foarte mulțumit de abordarea Ministerului și de faptul că astfel de întâlniri au loc des. De asemenea, inspectorul șef a subliniat că s-a vorbit despre reorganizarea Gărzilor din țară, astfel încât să crească eficiența instituției.
„Reorganizarea presupune redimensionarea compartimentelor sau constituirea altora noi, astfel încât să fim cât mai eficienți. Suntem relativ puțini raportat la suprafața de fond forestier și la numărul de gestionari pe fondul de vânătoare și atunci trebuie să căutăm să fim cât mai eficienți”, a explicat inspectorul șef al Gărzii Forestiere Suceava, Mihai Gășpărel.
Acesta a adăugat că, în cadrul întâlnirii, fiecare Gardă Forestieră și-a prezentat problemele sau modalitatea prin care activitatea ar putea fi îmbunătățită.
„Este foarte bine pentru că suntem ascultați de autoritatea publică centrală pentru că este foarte important ca cei care ne conduc să înțeleagă care sunt problemele noastre și, totodată, să adopte acele soluții care să ne ușureze munca. Din punctul meu de vedere, aceste întâlniri sunt benefice, iar faptul că se comunică între Minister și instituțiile din teritoriu este un lucru extraordinar. Trebuie spus că au fost perioade când reprezentanții Gărzilor s-au întâlnit de două ori într-un an, ori acum ne-am întâlnit de trei ori în două săptămâni”, a adăugat Mihai Gășpărel.
Potrivit inspectorului șef, aceste întâlniri au vizat problemele comune ale Gărzilor Forestiere și, totodată, schimbul de experiență, astfel încât să poată fi mai eficienți, atât la nivel de control, cât și la nivelul de implementare a legislației.
„Propunerea mea a vizat constituirea unui serviciu cinegetic, astfel încât, persoanele care se ocupă de problema cinegetică să aibă un compartiment distinct. Totodată, am discutat despre adoptarea unor proceduri unitare la nivelul tuturor Gărzilor, astfel încât, la o acțiune de control la care participă inspectori de la Garda Forestieră Suceava și de la oricare altă Gardă Forestieră din țară, documentele produse și modalitatea de acționare să fie aceleași, pentru că, la ora actuală s-au identificat diferențe între modul în care se abordează controlul la nivelul diferitelor Gărzi”, a explicat Mihai Gășpărel.
De asemenea, acesta a adăugat că s-a discutat despre necesitatea suplementării personalului care are atribuții pe linie economică, pentru că sunt foarte multe domenii care presupun efort bugetar, aici făcând referire la sprijinul proprietarilor de păduri, la compensarea pentru funcțiile de protecție și la alocarea de bani pentru ocoalele silvice pentru asigurarea pazei. Toate acestea presupun documentații care trebuie verificate și din punct de vedere economic și atunci încărcătura pe personalul cu atribuții în acest sens este foarte mare.
„Totodată, am solicitat Ministerului să ne sprijine în vederea alocării de bani de la buget, astfel încât să putem face angajări și să ocupăm posturile disponibile. La ora actuală, la nivelul Gărzii Forestiere sunt 85 de posturi și 67 de angajați. S-a făcut un calendar după care o să ne desfășurăm în următoarea perioadă, astfel încât să punem în practică ceea ce s-a discutat”, a conchis inspectorul șef al Gărzii Forestiere Suceava, Mihai Gășpărel.
Lasa un raspuns