Traficul aerian a fost puternic afectat din cauza crizei COVID-19. Specialiștii de la IATA (International Air Transport Association – trad. Asociaţia Internaţională de Transport Aerian) cred că mai devreme de 2024 traficul aerian nu își va reveni.
Printre factorii care au dus la scăderea traficului aerian se numără: scăderea călătoriilor de afaceri, teama de îmbolnăvire cu SARS CoV 2, creșterea ratei șomajului, reducerea deplasărilor din cauza îngrijorărilor legate de siguranța locurilor de muncă.
O comparație între anul 2019, primele trei trimestre și 2020, arată o scădere a traficului de mișcări aeronave pe Aeroporturile din România. Scăderea este de 50,71%, de unde rezultă că mai bine de jumătate din curse au lipsit de cerul țării.
Traficul de mișcări aeronave pe Aeroportului din România – Comparație trimestrul I-II 2019 în comparație cu trimestrul I-III 2020
Trim I-III – 2019 – 207.878
Trim I-III 2020 – 102.473
Scădere cu 50,71%
În 2019 traficul aerian de pasageri se afla într-o pantă crescătoare pe aeroporturile din România. Conform rapoartelor prezentate de AAR, aeroporturile din România au fost tranzitate de aproximativ 23 de milioane de pasageri. Față de 2018, creșterea este de puțin peste 6%. Pentru primele nouă luni ale anului 2020, cifrele arată efectele puternice ale pandemiei.
Traficul de pasageri pe Aeroporturile din România – Comparație trimestrul I-III 2019 vs trimestrul I-III 2020
Trim I-III 2019 – 17.741.526
Trim I-III 2020- 6.120.376
Scădere 65,50%
În privința traficului de pasageri, la finalul anului 2019 Aeroportul din Suceava avea o creștere de circa 21% față de 2018, mai concret în 2019 de pe Aeroportul Internațional „Ștefan cel Mare” din Suceava plecau sau veneau 430.064 de pasageri față de 352.991 în 2018.
În primele trei trimestre din anul 2020 pe aeroportul din Suceava au fost înregistrați 163.325 de pasageri. Ceea ce este de remarcat este faptul că Aeroportul Internațional „Ștefan cel Mare”, în pofida crizei puternice, urcă în clasament de pe locul 8 pe 6 devansând aeroporturile din Craiova și Bacău.
Traficul de pasageri pe Aeroporturile din România trimestrul I-III 2020
1.Otopeni- 3.759.065
2. Cluj – 771.551
3. Timișoara 415.192
4. Iași 401.362
5. Sibiu 199.190
6. Suceava 163.325
7. Craiova 139.298
8. Bacău 92.186
9. Târgu Mureș 77.757
10. Constanța 35.192
11. Oradea 26.576
12. Satu Mare 22.135
13. Maramureș 12.575
14. Băneasa 2.893
15. Arad 1.545
16. Tuzla 534
Rank | AEROPORT | 9 luni 2018 | 9 luni 2019 | Evolutie (%) | Nominal |
0 | TOTAL Pax RO | 16,656,561 | 17,741,526 | 6.5% | 1,084,965 |
1 | OTOPENI |
10,487,875
|
11,196,525
|
6.8% |
708,650
|
2
|
CLUJ |
2,166,206
|
2,248,276 | 3.8% |
82,070
|
3 | TIMIȘOARA |
1,156,011
|
1,185,212 | 2.5% |
29,201
|
4 | IAȘI |
936,328
|
1,008,644 | 7.7% |
72,316
|
5 | SIBIU |
494,853
|
558,440 | 12.8% |
63,587
|
6 | CRAIOVA |
381,569
|
396,099 | 3.8% |
14,530
|
7 | BACĂU |
352,344
|
368,373 | 4.5% |
16,029
|
8 | SUCEAVA |
271,893
|
331,431 | 21.9% |
59,538
|
9 | TÂRGU MUREȘ |
25,561
|
129,601 | 407.0% |
104,040
|
10 | CONSTANȚA |
110,109
|
102720 | -6.7% |
-7,389
|
11 | ORADEA |
190,334
|
79,713 | -58.1% |
-110,621
|
12 | SATU MARE |
54,400
|
68,155 | 25.3% |
13,755
|
13 | MARAMURES |
534
|
32,723 | 6027.9% |
32,189
|
14 | ARAD |
11,294
|
18,544 | 64.2% |
7,250
|
15 | TUZLA |
12,876
|
11,568 | -10.2% |
-1,308
|
16 | BĂNEASA |
4,245
|
5,444 | 28.2% |
1,199
|
17 | TULCEA |
129
|
58 | -55.0% |
-71
|
Rank
f(Pax2019 |
AEROPORT
|
Pax 2018
|
Pax 2019
|
Evolutie (%)
2019/2018 |
Evolutie Val. Absolută (pax)
|
0
|
TOTAL Pax RO
|
21.858.724
|
23.234.580
|
6,29%
|
1.375.856
|
1
|
OTOPENI
|
13.820.428
|
14.697.239
|
6,34%
|
876.811
|
2
|
CLUJ
|
2.782.401
|
2.921.392
|
5,00%
|
138.991
|
3
|
TIMIȘOARA
|
1.517.309
|
1.595.012
|
5,12%
|
77.703
|
4
|
IAȘI
|
1.256.640
|
1.313.921
|
4,56%
|
57.281
|
5
|
SIBIU
|
662.468
|
729.160
|
10,07%
|
66.692
|
6
|
CRAIOVA
|
493.056
|
514.544
|
4,36%
|
21.488
|
7
|
BACĂU
|
447.531
|
468.455
|
4,68%
|
20.924
|
8
|
SUCEAVA
|
352.991
|
430.064
|
21,83%
|
77.073
|
9
|
TÂRGU MUREȘ
|
63.794
|
179.066
|
181%
|
115.272
|
10
|
CONSTANȚA
|
129.235
|
127.302
|
-1,50%
|
– 1.933
|
11
|
ORADEA
|
220.012
|
94.977
|
-56,8%
|
– 125.035
|
12
|
SATU MARE
|
75.692
|
84.171
|
11,20%
|
8.479
|
13
|
BAIA MARE
|
2.621
|
40.902
|
1461%
|
38.281
|
14
|
ARAD
|
11.367
|
18.739
|
64,85%
|
7.372
|
15
|
TUZLA
|
17.331
|
12.562
|
-27,5%
|
– 4.769
|
16
|
BĂNEASA
|
5.690
|
6.975
|
22,6%
|
1.285
|
17
|
TULCEA
|
158
|
99
|
-37,3%
|
– 59
|
Traficul de mișcări aeronave pe aeroporturile din România în trimestrul I-III – 2020
- Otopeni 42.292
- Băneasa 11.411
- Cluj 9.887
- Timișoara 7.966
- Tuzla 6.388
- Constanța 5.522
- Iași 4.644
- Craiova 2.973
- Sibiu 2.810
- Suceava 2.091
- Arad 1.893
- Bacău 1.213
- Târgu Mureș 1.120
- Satu Mare 946
- Oradea 875
- Maramureș 442
In pauza dintre două campanii electorale ,cu instrumentarul de mânkat kkt in prezumptivul folos al gauleiterului Flutur&Asoc. dat la o curățare rapidă,lustruire, cu herr Ghitza insuși mestecând la povidla din același material care va fi vărsată în capul nostru în perioada imediat următoare,cu meșterii de cumpărat și de dat cu jula la voturi trimiși la instruirea specifică de la STS,ce face „presa” locală?
Presa locală își face mâna,unele ziariste mici grase și proaste iși fac creți noi cu un drot folosit la oile Merinos&Țurcane,campania bate la ușă,trebe verbe noi sau vechi dar ambalate ca să pară noi… Iaca și acest minunat articol despre „succesurile” aeroportului Suceava… Cum i-a intrecut pe dușmanii din Moldova, care au și ei aeroporturi,vezi bine,dar mai puțin folosite,ei n-au programe și lozinci potrivite,unde este „Hai in Moldova”,„Craciun la Vaslui”,n-au festivaluri,diasporenii lor preferă să călătorească cu trăsurica sau cu tramcariciul…
Se zice că un oarecare Disraelli,politician englez de pe vremea Imperiului britanic,ar fi stabilit că minciuna are trei niveluri ale gravității.in ordine crescătoare:1. minciuna simplă 2. sperjurul,adecă mărturia mincinoasă și 3. statistica,adică forma cea mai gravă…
Deci ,cu ce ne aburiți dvs.,așteptându-l pe Flutur să-și termine de lustruit lopata afectată procedurilor de mai sus?
La ce servește manipularea cifrelor din care ar rezulta că la Suceava e bine? Mai e puțin și alegătorii vor declara ca locuiesc în Nirvana,de bine ce e…Adică,e ca și in povestea aceea cu cetățeanul rrom amendat pentru ca s-a îmbătat și a ieșit in kuru gol în centrul satului,spre indignarea indigenilor conservatori! Nu, a contestat cetățeanul de etnie rromă,eu nu eram în kuru gol,cum greșit a observat șeful de post, consemnând în procesul verbal,eu aveam pă mine șosete,cravată și pălărie!
Sunt ,oare,călătorii cu avionul,cei care nu mai incap pe aeroportul visat de Flutur (ca multe altele…) și terminat de un guvern PSD niscaiva investitori străini,veniți să fure laptele și mana vitelor din zona Dornelor,părăsită ,de proști ce sunt,de franțujii de la Lactalis? Au s-a decis frau Angela să-i trimită lui Flutur măcar niște confectioneuri de cârnați nemțești,nește magicieni de la Mercedes und Volkswagen,cu titlu de recompensă pentru bărbăție și credință in slujba vaterlandului lui KWJ? Sau măcar de prezervative nemțești (confectioneuri,Ja Wohl,meine liebe Safta!) de straie populare bavareze,patentul de la Oktoberfest,poate ceva hodorogi zaharisiți din grupa lu’ herr Alzheimer,ca să fie șterși la kur,lokal,in sistemul lohn,poate ciopoare de nemți pensionari care să-și completeze veniturile la cules opintici,poate turiști chinezi atrași de reputația ecumenică a voiosului pitic atomic,gospodin Nelu?
Au nu cumva cei care circulă cu avionul sunt culegătorii de sparangel („spragel”…),de hasmațuki,toți asistenții și specialiștii cărători cu spatele de prin UE,ștergătoarele de parbriz și de kururi de prin Spania,Italia, Franța,Israel,deținătorii de brevete de dat cu jula cu metode tradiționale,rromanești,șomeuri,depozitari de kovid,aducători de vești aproape bune,kurve inalt calificate,pești,melci,raci,kraci,draci?
Sunt aceștia turiști,cum pretinde herr Ghitza,trebuie întâmpinați cu trâmbițași sau cu jandarmi?
Companiile de transport aerian din Europa își dau duhul,la vedere,fără lumânare,care mai răsuflă cât-de-cât primesc pomeni de la stat,low-cost-urile mai au puțin și se reprofilează pe teleportare,după atâta slow-cost,iar voi descoperiți ca la Suceava,totuși,aeroportul,mă-nțelegi,o duce bine,mai bine ca la Bacău…
Este încă un mod stupid de a credita fake-news-uri,de a gasi succese acolo unde sunt dezastre,ca după plecarea lui Lactalis,când Flutur a descoperit virtuțile creșterii vițelușilor,purceilor,fabricuțe,văcuțe,puțe,totul mignon,fire-ați voi ai dracu’ de macroniști care ați crezut voi că noi nu avem ce face cu laptele din doniță și mamaliga de pe poliță! Ați mai auzit ceva,de urmare,a mai zis gornistul Bukowinei ceva? Nu,dar o sa zică,acușica o sa ridice în grad aeroportul pentru gâște de la Floreni (aeroportuțu,nu?) îndata mare va tăia din nou panglica de la drumul strategic panaci-Bilbor care scurtează,încă de pe vremea primului său mandat,ceva,cu 110 km.,mai face o aotostradă dela Marea Galbenă la Marea Neagră (n-are cum să fie de la Marea Roșie,să fie clar!) apoi poze,chestii,asfalt cât incape,iese iar buhaitul leader al regiunii penticostal-liberale de nord-est ,iar va rezulta că de data asta o să le arate ei lor dar și nouă…
Iată,deci,motive foarte puternice ca să nu frecați menta in pauzele de publicitate, să continuați pe linia asta,ca să ne dăm și noi cu tesla-n zona inghinală,pe unde omu’ are,nu-i așa ,păru’ creț și săgeata mai mult sau mai puțin sculată,spre cele necesare…
Dacă ați ajuns să ștergeți comentariile,înseamnă că nu mai aveți mult…Nici nu-i ușor să te transformi în adulator/pupinkurist,pe bani puțini si scârbă multă…