Lucrările de modernizare a Spitalului Municipal Rădăuți sunt în pericol din cauză că nici până la această dată unitatea spitalicească nu are un Consiliu de Administrație care să aprobe hotărârile necesare. Totodată, și activitatea unității spitalicești este blocată, întrucât, din punct de vedere legal, nu se pot lua hotărâri și nu se poate aproba bugetul de funcționare. Managerul Spitalului din Rădăuți, Traian Andronachi, acuză conducerea Primăriei Rădăuți de rea intenție, întrucât de la constituirea noului Consiliu Local Municipal și până în prezent nu a numit membri în Consiliul de Administrație al unității medicale.
„La Spitalul din Rădăuți nu avem Consiliu de Administrație. Primăria Rădăuți nu a avut timp să numească un Consiliu de Administrație, ceea ce ne pune într-un real pericol vis a vis de bugetul instituției, pentru că, înainte de a fi înaintat către Primărie pentru aprobare, bugetul trebuie să fie asumat și de Consiliul de Administrație. Ori, până în momentul de față, Primăria Rădăuți nu a avut timp să desemneze oameni în Consiliul de Administrație, deși eu am formulat această cerere.
De asemenea, suntem în anul 2021 și nu au fost introduse pe ordinea de zi a Consiliului Local tarifele pentru serviciile medicale care trebuie să fie aprobate. Primăria nu a avut timp să se ocupe de lucruri de acest gen, însă a avut timp să verifice întreaga activitate. Dosare peste dosare au plecat către Primărie, iar oamenii din Spital au fost chemați să le ia înapoi. Este a treia sau a patra hârtie pe care o primim în legătură cu acel control spectaculos pe care l-a anunțat Primăria.
Deși inițial au scris că verifică activitatea pe anul 2020, au revenit și au completat decizia încă de trei ori. Îmi pare rău că Primăria nu a luat act de adresa noastră prin care am solicitat să vină la spital și să verifice tot ceea ce vor, în loc să ne perturbe activitatea într-un asemenea hal. De exemplu, vineri, 8 ianuarie, ne-a trimis o hârtie prin care ne spune să punem la dispoziție încă un teanc de dosare până marți, 12 ianuarie. Este o bătaie de joc. Întreaga activitate a Spitalului Municipal Rădăuți este blocată de patru luni”, a declarat, pentru SuceavaLIVE, managerul Spitalului Municipal Rădăuți, Traian Andronachi.
Trebuie precizat că în prezent, la unitatea spitalicească rădăuțeană este în derulare un proiect de aproximativ 1 milion de euro, privind construirea unui nou corp de clădire.
„Avem toți banii necesari construirii acestui edificiu, bani pe care i-a obținut spitalul, la solicitarea spitalului către sponsori, bani pe care Primăria Rădăuți îi blochează pentru că vrea să construiască. Primăria uită că deliberativul local a aprobat, prin hotărâre, demolarea unei magazii și construcția acestui nou corp de clădire exact în acea locație. Primăria uită că avem toate autorizațiile posibile și imposibile, mai puțin autorizația din partea Primăriei Rădăuți. Probabil că modul de gândire al primarului ales are o problemă vis a vis de faptul că la Spitalul Rădăuți s-au întâmplat lucruri care se văd din avion. Probabil are o problemă cu bugetul instituției sanitare care este de 2,3 ori mai mare decât bugetul Primărie”, a conchis Traian Andronachi.
Potrivit Articolului 187 din legea 95/2006 privind conducerea spitalelor, în cadrul spitalului public funcționează un consiliu de administrație format din 5-8 membri, care are rolul de a dezbate principalele probleme de strategie, de organizare și funcționare a spitalului.
Membrii consiliului de administrație pentru spitalele publice din rețeaua autorităților administrației publice locale sunt:
a) 2 reprezentanți ai Ministerului Sănătății sau ai direcțiilor de sănătate publică județene sau a municipiului București, iar în cazul spitalelor clinice un reprezentant al Ministerului Sănătății sau al direcțiilor de sănătate publică județene sau a municipiului București;
b) 2 reprezentanți numiți de consiliul județean ori consiliul local, după caz, respectiv de Consiliul General al Municipiului București, din care unul să fie economist;
c) un reprezentant numit de primar sau de președintele consiliului județean, după caz;
d) un reprezentant al universității sau facultății de medicină, pentru spitalele clinice;
e) un reprezentant al structurii teritoriale a Colegiului Medicilor din România, cu statut de invitat;
f) un reprezentant al structurii teritoriale a Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, cu statut de invitat.
(3) Pentru spitalele publice din rețeaua Ministerului Sănătății, cu excepția celor prevăzute la alin. (2), membrii consiliului de administrație sunt:
a) 3 reprezentanți ai Ministerului Sănătății sau ai direcțiilor de sănătate publică județene sau a municipiului București;
b) un reprezentant numit de consiliul județean ori consiliul local, respectiv de Consiliul General al Municipiului București;
c) un reprezentant al universității sau facultății de medicină, pentru spitalele clinice;
d) un reprezentant al structurii teritoriale a Colegiului Medicilor din România, cu statut de invitat;
Lasa un raspuns