Un mecanic de tren japonez și-a dat în judecată angajatorul după ce a fost amendat cu 56 de yeni (2,12 lei) pentru că a provocat o scurtă întârziere sistemului național de căi ferate recunoscut pentru punctualitate, informează BBC.
Operatorul feroviar JR West l-a amendat pe angajat pentru că a provocat o întârziere a operațiunilor de 1 minut, întrucât a confundat trenul pe care trebuia să-l preia. Compania a susținut că angajatul nu a lucrat în intervalul de întârziere și că a aplicat principiul „fără muncă, fără plată”.
Acum, mecanicul cere 2,2 milioane de yeni (19.407 dolari) drept daune morale pentru stresul prin care a trecut.
Potrivit site-ului japonez de știri Soranews24, mecanicul urma să conducă un tren fără pasageri către stația Okayama, în iunie 2020, însă a mers la peronul greșit. Când a realizat greșeala, s-a grăbit să ajungă la peronul corect, însă transferul mecanicilor fusese deja întârziat cu două minute, conducând la o întârziere de 1 minut la plecarea trenului, plus o întârziere de 1 minut la menținerea trenului în depou.
JR West l-a amendat inițial pe bărbat cu 85 de yeni (3,21 lei), însă a redus amenda la 56 de yeni (2,12 lei) după ce angajatul a atacat decizia. Cu toate acestea, mecanicul a refuzat să accepte amenda și a susținut că întârzierea nu a provocat întârzieri și pasagerilor întrucât trenul circula gol în momentul incidentului. Operatorul a explicat că a aplicat același principiu aplicat angajaților care întârzie sau lipsesc nemotivat – „fără muncă, fără plată”.
Mecanicul s-a adresat acum Tribunalului Districtual din Okayama și cere daune morale, scrie digi24.ro.
Sistemul feroviar japonez este faimos pentru punctualitate. În 2017, o companie feroviară și-a cerut scuze pasagerilor după ce un tren de-al său a plecat din stație cu 20 de secunde mai devreme. Totodată, dacă un tren pleacă cu o întârziere mai mare de cinci minute, pasagerii primesc un certificat prin care să-și justifice întârzierea la locul de muncă, relatează psnews.ro.
Lasa un raspuns