Tarifele de referinţă la poliţele RCA publicate de ASF şi calculate de KPMG vin cu creşteri consistente, cele mai notabile fiind la categoria de vârstă sub 30 de ani, unde se înregistrează un avans al tarifului de referinţă între 13% şi 23% în august 2022, față de februarie 2022.
Prin urmare, tariful de referință stabilit de ASF pentru următoarele 6 luni, pe baza datelor calculate din ultimii cinci ani, urcă de la 1.532 lei pentru un vehicul cu o capacitate cilindrică a motorului sub 1200, pentru categoria de vârstă de sub 30 de ani, până la 4.140 lei în cazul unui vehicul cu un motor de peste 2500 cmc. Deși această categorie este văzută ca având un grad ridicat al riscului, comparativ cu tarifele de referință publicate de ASF în august 2021, creșterile tarifelor RCA sunt semnificative ajungând la avansuri între 27% şi 43%.
În ceea ce privește restul categoriilor de vârstă, tariful de referință este mai mic comparativ cu categoria de vârstă de sub 30 de ani, iar creșterile înregistrate în august 2022 față de ultima raportare din februarie 2022 sunt între 1,5% şi 23%. Cele mai mici creşteri consemnate au fost în zona de vârstă de peste 60 de ani la autovehiculele cu un motor de 2001-2500 sau peste 2500 cmc, respectiv creşteri ale tarifelor de referinţă la poliţele RCA de 3,5% şi 1,5%, tarifele fiind oricum la un nivel de peste 1.700 lei.
Din punctul de vedere al tarifelor pentru fiecare categorie, ASF a stabilit un tarif de referință la poliță RCA cuprins între 940 de lei și 2.600 lei pentru categoria de vârstă 31-40 de ani în funcție de motorizarea vehiculului, pentru categoria de vârstă 41-50 de ani tarifele sunt între 910 lei şi 2.580 lei, pentru categoria 51-60 de ani tarifele sunt între 860 de lei și 2.590 lei, iar pentru categoria de peste 60 de ani tarifele stabilite de ASF sunt cuprinse între 880 de lei și 2.520 lei, scrie antena3.ro.
În același timp, șoferii trebuie să aibă în vedere că tarifele de referință RCA sunt orientative, iar asigurătorii pot oferi prețuri care să fie sub tariful de referință sau peste, în funcţie de istoricul şoferului şi a altor criterii de risc pe care companiile le analizează în momentul în care se face ofertarea. De asemenea, sistemul de bonus-malus, care fie recompensează şoferii care nu au avut accidente rutiere prin reducerea unui procent din preţul oferit pentru poliţele RCA, fie adaugă un procent la preţ, influenţează preţul final al ofertei pe care şoferii o primesc de la asigurători, relatează psnews.ro.
Lasa un raspuns