Marți, 11 februarie, în jurul orei 14:45, polițiștii din cadrul Secției 4 Poliție Rurală Gălănești au fost sesizați prin intermediul S.N.U.A.U. 112 de către gestionara unui magazin de pe raza localității Frătăuții Noi, Suceava cu privire faptul că a fost înșelată de către o persoană necunoscută.

În urma deplasării la fața locului și a cercetărilor efectuate în cauză, s-a stabilit că femeia este angajată în calitate de gestionar la o unitate economică de pe raza localității Frătăuțiii Noi, jud. Suceava, iar în cursul zilei de 11.02.2025, în jurul orei 13.00, a fost contactată telefonic de către o persoană necunoscută care s-a recomamdat ca fiind un lucrător din cadrul unui punct de plăți on-line, care se ocupă cu mentenanța dispozitivelor. Astfel, sub pretextul că trebuie să verifice dispozitul PayPoint instalat la sediul unității economice respective, a indus-o în eroare pe gestionară să tipărească 4 vouchere de plată în valoare totala de 3.100 lei, ulterior persoana vătămată comunicând-i codul PIN de activare al fiecărui voucher.

După aproximativ 10 minute persoana vătămată a apelat la serviciul clienți al companiei de plăți on-line, ocazie cu care i s-a comunicat că niciun angajat al companiei nu a contactat-o în ziua de 11.02.2025, astfel aceasta a fost înșelată de o persoană necunoscută.

În cauză, lucrătorii de poliție s-au sesizat din oficiu cu privire la  săvârșirea infracțiunii de „înșelăciune” faptă prev. și ped. de art. 244, alin. 1 din Codul penal.

În ultima perioadă, criminalitatea informatică îmbracă diverse forme, cum ar fi înșelăciunea prin pretinderea unei identități false și accesarea ilegală a unui sistem informatic.

Păstrați confidențialitatea datelor dumneavoastră. Nu dezvăluiți informații personale sau bancare pe site-uri nesigure sau către persoane necunoscute.

Nu efectuați plăți la solicitarea unor persoane necunoscute și nu accesați link-uri sau site-uri nesecurizate.

Mare atenție cu datele de pe card!

  • Nu dezvăluiți datele de pe cardul personal: nume, număr, data de expirare, PIN, CVV2/CVC adică numărul de trei cifre de pe spatele cardului;
  • Nu furnizați niciodată datele personale de utilizare a contului dumneavoastră (parola de acces la contul bancar) altor persoane;
  •       Cardul este un instrument de plată și nu un instrument de încasare bani, astfel că cererea datelor cardului de către alte persoane este o capcană;
  • Nu introduceți codul PIN pe site-uri de internet şi nu-l divulgați telefonic; 
  • Banca nu va cere niciodata utilizatorilor să furnizeze telefonic date cu caracter sensibil (date personale, de autentificare sau de carduri bancare) ;

Consultați site-ul  https://sigurantaonline.ro/ pentru mai multe detalii.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.