În concordanță cu nemulțumirile tuturor celor care trebuie să călătorească pe Calea Unirii, singura șosea care leagă cartierul Burdujeni de Centru, și care fac acest lucru uneori chiar și mai mult de o oră, primarul Ion Lungu a pus la cale cel mai bun proiect. Problema este că sună mai mult electoral decât realizabil.

Pe hârtie, proiectul sună realizabil și chiar ideal pentru toți șoferii care pierd ore în șir în traficul sucevean, însă nu există un plan adevărat cu privire la realizarea acestuia. După cum recunoaște chiar edilul „avem o mare problemă în Suceava, ce poate fi realizată în mandatul viitor, în ciuda faptului că am luat acele măsuri în zona comercială dinspre Burdujeni. Indiferent ce s-ar face acolo, sunt foarte multe mașini, astfel că eu am stat de vorbă cu specialiști care mi-au dat câteva idei cu privire la traficul din Suceava. S-ar putea crea două benzi suplimentare pe podul peste râul Suceava. M-am consultat cu oameni de specialitate și este posibil să ne legăm de vechiul pod, cu o bandă pe stânga și una pe dreapta. De asemenea, o bandă suplimentară pe partea cu Shopping City Suceava pentru ca cei care merg înainte spre Centru să nu mai treacă prin sensul giratoriu”, a încheiat edilul.

În plus, acesta a mai adăugat că nu vrea să lase Suceava de izbeliște, drept pentru care  s-a gândit și la o rută ocolitoare pentru cei care vor să ajugă direct în Salcea, sau Botoșani, ori pentru cei care vin de acolo și vor să ajungă în centru. Această rută este de fapt o dare în folosință a unui drum betonat ce există deja între stația de carburanți de la Bazar și fosta Termica.  Din acest punct, ar trebui modernizat unul din drumurile de țară ce există deja și care leagă fosta Termica de zona Laniște a cartierului Burdujeni.

„Iau în considerare o mini-variantă ocolitoare a Sucevei, destul de simplă – este vorba de drumul ce începe de la OMV de la Bazar și ajunge până la fosta Termica, care este deja betonat, urmând ca cei 2,3 km dintre fosta Termica și zona Laniște să fie construiți în cadrul unui proiect de finanțare. Singura problemă aici ar fi calea ferată peste care trebuie construit un pasaj cu barieră, sau ceva asemănător ”, a declarat primarul.

Tot el a găsit și sursa de finanțare pe care afirmă că o poate obține ușor din „axa 4 la infrastructură pe POR la lucrările pentru pod, iar pentru ruta ocolitoare pe utilizarea de terenuri agricole, s-ar putea obține finanțare europeană. În cel mai rău caz, chiar și primăria ar avea cei aproximativ 5 milioane de euro necesari pentru aceste lucrări, dar mai bine sperăm la finanțări nerambursabile”, a încheiat edilul mândru de ideile sale.

Desigur, ideile sunt chiar foarte bune, mii de suceveni au creat aceste planuri în mintea lor de fiecare dată când au stat la coadă în trafic, iar întrebarea legitimă este „de ce nu   s-a gândit primarul la acest proiect dinainte?”, în condițiile în care în ultimii ani Suceava a devenit tot mai aglomerată.  Sau poate s-a gândit și a pus proiectul la maturat, până a avut nevoie de el, pentru că, nu-i așa, cele mai bune proiecte se menționează DOAR în scopuri electorale, și nu cu un folos comun, al tuturor.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.