Prin meseria avută, cunosc oameni din cele mai diverse medii sociale. Pot afirma, fără să mă tem de greșeală, că oamenii o duc bine în funcție de încrederea pe care o au în „ceva”. Ceva-ul respectiv poate îmbrăca diferite forme, denumiri sau produse, pentru fiecare în parte. Unul crede în Dumnezeu și asta îl ajută să facă față tuturor provocărilor vieții, alții cred în produsele de patiserie și prin astea își îmbunătățesc viața, alții vând cuie, dar sunt ferm convinși că respectivele cuie sunt cele mai bune și astfel reușesc să vândă produsul respectiv, alții cred în asigurări și se impun pe această piață reușind să aibă un venit confortabil din intermedierea lor, alții cred în imobiliare, agricultură, construcții, educație, ș.a.m.d. Nu contează „ceva-ul” în care cred, credința este cea care îi poartă către succes.
Indiferent de domeniul în care lucrăm, toți practicăm o formă de comerț. Nu putem vinde un produs bine dacă nu credem în el. De exemplu, atunci când vorbim despre viața personală, nu ne putem „vinde” cum trebuie dacă nu credem în noi înșine. Ajungem astfel să facem tranzacții cu sufletul nostru dându-l pe mâna unor oameni care nu-l merită și care nu-i știu adevărata valoare. Nu ne (răs)plătesc corespunzător pentru ceea ce suntem cu adevărat. Acestea sunt acele relații numite „toxice”, care te îmbolnăvesc ca om. Greșeala e ta, că nu crezi în tine, că nu ești conștient de faptul că meriți mai mult.
La serviciu e la fel. Nu poți fi bun în domeniul în care lucrezi dacă nu crezi în el. Degeaba încerci să vinzi mobilă, dacă nici tu nu ai cumpăra-o pentru casa ta. Degeaba încerci să vinzi lapte, dacă nu-l consumi în primul rând tu. Degeaba încerci să fii profesor, dacă tu nu crezi în educație. Degeaba încerci să devii inginer mecanic, dacă tu vrei să scrii poezie… și te rog, crede-mă, dacă crezi în poezie, vei putea vinde poezie. Vei trăi din asta, orice ți-ar zice lumea din jurul tău.
În fiecare zi sunt contactat de diverse persoane care îmi promit că îmi oferă afacerea vieții mele la cheie. Majoritatea celor cu care discut, nu cred în produsele pe care încearcă să mi le vândă, de aia nici nu reușesc să mă convingă să le achiziționez sau să mă alătur lor. Culmea este că peste ceva vreme, dau de alți oameni care încearcă să-mi vândă același produs, doar că ei cred în dânsul. Ei bine, aceștia, dacă nu reușesc să mă facă să cumpăr, măcar mă fac să mă gândesc la produsul respectiv ca o posibilă achiziție care, în cele din urmă, în proporție de peste 70% se și încheie. Diferența în vânzarea aceluiași produs o face încrederea investită în el.
E greu să ne dăm seama în ce credem și în ce nu credem. Dar oricât de greu ar părea acest lucru, e un efort mult mai ușor decât acela în care ne chinuim într-o viață mediocră pentru că refuzăm să facem alegerile potrivite. Credința nu este doar un cuvânt folosit de religii, e calea cea mai sinceră către o viață prosperă.
Lasa un raspuns