„Datele publicate de Institutul Național de Statistică arată că în anul 2016, exporturile României au crescut cu 5,1% față de anul 2015, atingând un nivel record de 57,4 miliarde de euro, în timp de importurile au urcat cu 7% față de anul 2015, ajungând la suma de 67,3 miliarde de euro. Astfel, deficitul comercial a ajuns la 19%, adică la aproape 10 miliarde de euro, însă problema nu este acest deficit, ci structura defectuoasă pe care țara noastră o are în ceea ce privește comerțul internațional deoarece exportăm produse cu valoare adăugată mică, în timp ce importăm marfă cu valoare adăugată mare. Întreaga tendință de creștere a livrărilor la export duce la o valorificare continuă a oportunităților de absorbție a produselor țării noastre de către partenerii comerciali externi. Din păcate, exporturile României sunt duse în spate doar de câteva companii, majoritatea cu capital străin și ar fi de preferat ca economia națională să nu se bazeze doar pe acestea deoarece poate fi ușor vulnerabilizată la fluctuațiile de pe piețele internaționale”, a declarat deputatul PNL.
Acesta consideră că este necesară găsirea unui echilibru pentru că nu există o politică stabilă și coerentă la nivel de export.
„ Firmele cu acționariat românesc care reprezintă cu adevărat miezul sănătos al economiei românești, trebuie încurajate să testeze piețele străine în vederea asigurării dezvoltării economice. Fără un sprijin direct din partea Guvernului, acest lucru este foarte greu de realizat. Deși există câteva organisme a căror misiune este de a oferi ajutor și consultanță, rezultatele acestora sunt slabe. Pentru că dispune de resursele necesare, sarcina Guvernului este de a crește cu cât mai mult suma de 57,4 miliarde de euro obținută la finalul anului 2016. România este o țară cu un potențial fantastic pentru zona de export, însă sunt indispensabile: instruirea antreprenorilor în domeniul operațiunilor de export, promovarea puternică a brandurilor locale pe plan extern și oferirea unui ajutor substanțial în sprijinirea companiilor românești să identifice oportunitățile existente pe piețele străine”, a conchis Mihalescul.