Doi ani de criză i-au ajutat pe manageri să selecteze angajaţii buni în vânzări de cei mediocri, iar rezultatul acestei trieri se vede şi în procesele de recrutare. Domeniul vânzărilor este unul dintre singurele sectoare în care numărul de joburi disponibile a crescut, însă cei care îşi caută un loc de muncă le evită, de teamă că nu-şi vor atinge ţintele.
Un bun vânzător este empatic, curios şi îndrăzneţ şi nu îşi vede clientul drept un mijloc de a-şi încasa comisioanele. Pentru oamenii de vânzări este important să ştie să pună întrebări, să investigheze nevoile clienţilor, să înţeleagă industrii, să facă conexiuni, să vadă oportunităţi. Trainingul poate juca un rol important în creşterea vânzărilor şi/sau a satisfacţiei clienţilor unei companii. Este foarte importantă motivaţia, dorinţa de învăţare şi autoeducarea continuă a celui instruit.
Pe lângă bonusuri şi programe de training, angajaţii din departamentele de vânzări mai au parte şi de alte beneficii oferite de angajatori, cum ar fi telefoanele, laptopurile sau maşinile de serviciu.
Un bun vânzător îşi face concediile pe care le vrea şi conduce maşina pe care o vrea, cât timp are performanţă. Multe din pachetele oferite vânzătorilor buni includ abonamente la cluburile de fitness (unde sunt şi motivaţi, dar unde pot apărea şi oportunităţi de business), o maşină, un telefon şi un laptop. N-o să ajungă niciodată la un asemenea pachet cineva care nu îl merită. Ca să fii un bun vânzător trebuie să ai abilităţi de vânzare, să cunoşti bine industria clientului în aşa fel încât să-i poţi arăta cum îşi va recupera investiţia.
În România, mai ales în ultimii ani, marile companii multinaţionale au inclus în pachetele de beneficii oferite angajaţilor diverse facilităţi de care beneficiază un număr semnificativ de angajaţi, nu doar cei din top management. Spre exemplu, în cadrul Microsoft România, subsidiara locală a celui mai mare producător de software din lume, aproape toţi cei 90 de angajaţi din divizia de vânzări şi marketing beneficiază de un anumit buget – în funcţie de poziţia pe care o ocupă în companie – şi-şi pot alege o maşină preferată marca Mercedes, Audi, BMW sau Volvo.
Joburile din vânzări creează un mediu extrem de competitiv pentru angajaţi, ceea ce-i face pe o parte din managerii de vânzări să folosească acest avantaj pentru a creşte veniturile şi profitul companiei. Orice vânzător îşi doreşte să aibă bani în buzunar pentru a-şi permite orice. Desigur, vor avea acest lucru dacă vor vinde şi dacă vor fi motivaţi să facă asta prin cadrul, suportul şi oportunităţile de dezvoltare a abilităţilor oferite de angajator. Statulul lui social teoretic e nelimitat, e foarte legat de performanţă. El nu trebuie să fie acceptat ca vânzător, ci ca persoană care ajută să rezolvi nişte probleme.
Dacă te interesează un astfel de job, gândește-te de două ori și aplică o dată și bine. Poți alege jobul vieții tale dacă alegi cu inteligență și te recomandă și abilitățile.
Lasa un raspuns