Printre amendamente cerute de parlamentarii suceveni se numără suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor/CNAIR cu suma de 27.000 mii lei până la acoperirea întregii valori rămase de finanțat – 63.000 mii lei, pentru Varianta de ocolire Suceava, județul Suceava, pentru a asigura finalizarea în anul 2017 a acestui obiectiv.
În proiectul de Buget este prevăzută doar suma de 36.000 mii lei, iar valoarea rămasă de finanțat este de 63.000 mi lei. Propunem suplimentarea cu 27.000 mii lei, reprezentând diferența necesară finalizării.
În motivare amendamentului și identificarea sursei de finanțare se arată că termenul de finalizare al șoselei de centură a municipiului Suceava, comunicat de Ministerul Transporturilor în 20 decembrie 2016, este septembrie 2017. Centura Sucevei conform declarațiilor susținute de Flutur ar trebui să fie finalizată în trei luni, dar lipsa conservării lucrărilor va genera cheltuieli suplimentare pentru refacerea acestora, iar prelungirea termenului de execuție va conduce la accentuarea degradărilor menționate.
Sumelor prevăzute în Anexa 3/24/28 Ministerul Transporturilor A – Obiective (proiecte) de investitii in continuare 500158 „Titlul x proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020”.
De remarcat faptul că în campania electorală pentru șefia Consiliului Județean, Gheorghe Flutur, a promis terminarea acestei centuri până în toamna anului 2016, iar la finalul mandatul, Cătălin Nechifor, (2012-2016) afirmă că nu a fost terminată lucrarea deoarece aceasta are mari probleme de proiectare şi execuţie, cel puţin la tronsoanele I şi II construite pe teren de umplutură, pe un deal cu alunecări de teren. Neputința lui Nechifor a făcut ca nici până în 2017, la 9 ani de la demararea lucrărilor centrua de ocolire a municipiului Suceava să nu fie gata.
Un alt amendament legat de infrastructura rutieră se referă las uplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor/CNAIR cu suma de 50.000 mii lei pentru Centura municipiului Rădăuți, județul Suceava. Tot în aceeași notă a campaniei electorale, Flutur anunța pe 26 noiembrie că a fost semnat ordinul de începere a lucrărilor la șoseaua de centură Rădăuți.
„Devierea traficului greu care tranzitează județul prin zona municipiului Rădăuți este absolut necesară. Datele privind derularea lucrărilor indică o durată de realizare contractată de 36 de luni, data de începere fiind stabilită în anul 2012. Guvernul României a alocat fonduri pentru întocmirea documentației topo-cadastrale şi pentru finalizarea exproprierilor astfel încât acum sunt necesare fonduri pentru începerea efectivă a construcției, cu recuperarea întârzierilor”, a arătat parlamentarii PNL.
Al treilea amendament legat de transport se referă la suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor/CNAIR cu suma de 50.000 mii lei pentru întocmire documentație si demarare execuție lucrări la tronsonul Siret – Suceava –Pașcani, al Drumului Expres , cu legătura la București.
„Situația este critică și prin faptul că Drumul European E85 are partea carosabilă cu lățimea de 8 m, cu doar o singură bandă de circulație pe sens, în timp ce din București până la Roman, circulația se desfășoară pe același drum european, reabilitat, cu două benzi de circulație pe sens. Practic, în județul Suceava traficul se desfășoară pe o infrastructură rutieră specifică anilor ’70”, au aratat în expunerea de motive parlamentarii liberali.
Sursele de finanțare identificate de deminatarii sucevenii au fost diminuarea sumelor prevăzute la Anexa nr.3/65/ MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE – ACŢIUNI GENERALE.
Lasa un raspuns