O abordare pozitivă a clasei de elevi se află în contrast cu intervenţiile manageriale tradiţionale, punitive sau constrângătoare. Abordarea pozitivă constă în creşterea siguranţei emoţionale în clasă prin comunicare autentică, dezvoltarea stimei de sine a elevilor, empatie şi respect pentru ceilalţi, stabilirea unei conexiuni reale şi funcţionale între elevi, între elevi şi profesori, şcoală şi comunitate, aspecte care sunt incompatibile cu atitudinile şi comportamentele indezirabile.
Un mediu pozitiv de învățare este un mediu în care există curajul de a provoca schimbări pozitive, ajutând elevii să îşi formeze un caracter frumos în timp ce urcă pe treptele cunoaşterii. Elevii învaţă şi exersează alfabetul emoţional în fiecare zi, elevii şi profesorii se simt în siguranţă, optimismul dă plus-valoare inteligenţei, se abordează în mod constructiv dificultăţile pentru a se învăța din greşeli, fiecare îşi asumă responsabilitatea pentru propriile acţiuni. Elevii şi profesorii se află într-o conexiune reală cu sine şi cu ceilalţi.
În cadrul conferinței sunt invitați conferențiarul universitar doctor Daniela Jeder și lectorul universitar doctor Monica Turturean de Universitatea Ștefan cel Mare Suceava.
Profesorul psihopedagog Lilioara Gherasim va lansa cartea „Clasa mea – un mediu pozitiv de învățare. Suport didactic pentru actualii și viitorii profesori”.
Limita locurilor disponibile: 50 participanți, iar taxa de înscriere este de 15 lei.
Evenimentul este organizat de Asociația Psyvolution și Librăria Cărturești Suceava, în parteneriat cu Universitatea „Ștefan cel Mare” Suceava, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Suceava și Inspectoratul Școlar Județean Suceava.
Lasa un raspuns