Senatorul PNL, Gheorghe Flutur, susține că lipsa finanțării de la Guvern a infrastructurii rutiere din județul Suceava a izolat Bucovina „la zeci de ore distanță de Europa” . Mai exact, senatorul Flutur, susținea de curând că drumul Național DN18 a ajuns unul dintre cele mai proaste drumuri naţionale din judeţul Suceava şi unul dintre cele mai degradate din întreaga ţară.

Tot el sublinia faptul că starea drumului creează dificultăți în activitatea zilnică a locuitorilor din zonă, a șoferilor aflați în tranzit, precum şi turiştilor care vin să viziteze Bucovina și că firmele de transport intenționează să suspende traseele din cauza stării DN18.

De când a trecut senatorul Flutur pe acolo, până astăzi, lucrurile s-au mai schimbat în bine.

Primarul comunei Cârlibaba,  Gabriel Danciu, a declarat pentru SuceavaLive, că până la sfârșitul lunii iunie, pe DN18 s-a lucrat la plombări.

”Nu mai e ce era altădata.E mai mult decât bine față de ceea ce a fost. Dacă nu se făceau plombările vara aceasta era jale. Trei tronsoane sunt adjudecate, mai există tronsonul Valea Stânii-Puciosul, care se află în contestații, iar din primăvară așteptăm lucrări concrete. Până la limita cu Maramureș este plombat total, inclusiv pe Maramureș”, a precizat primarul comunei Cârlibaba.

Tot despre DN18, actualul președinte al Consiliului Județean Suceava, Cătălin Nechifor, afirma vara aceasta că ” este un drum de legătură cu Ardealul şi cu vestul Europei, iar după modernizare sperăm să fie descongestionat traficul de pe DN 17 de la Vatra Dornei la Cluj-Napoca” .

Contractul este împărţit în patru loturi, respectiv Moisei – Borşa (24,6 kilometri), Borşa – Şesuri (24,6 kilometri), Şesuri – Cârlibaba (18,5 kilometri) şi Cârlibaba – Iacobeni (20,6 kilometri), cu o valoare totală estimată la 355,5 milioane lei, fără TVA, iar în 3 iunie CNADNR a anunţat că pentru primele două loturi constructorii selectaţi sunt firmele Tehnic Asist şi Specialist pentru Moisei – Borşa şi Antrepriză de Reparaţii şi Lucrări ARL Cluj pentru Borşa – Şesuri.

DN 18 a intrat într-­un program de modernizare cu finanţarea asigurată prin BEI, în anul 2011, iar pe tronsonul Moisei – Iacobeni, de 89 de kilometri, lucrările au fost atribuite companiei Shapir Structures, din Israel, şi aveau ca termen de finalizare data de 31 august 2013. Contractul cu Shapir Structures, în valoare de 81 de milioane euro, a fost însă reziliat în mai 2014, pentru că nu s­-au executat lucrările.

”Situația în care se află DN18 Iacobeni –Cârlibaba – Borșa este un alt exemplu care demonstrează că pentru PSD județul Suceava există doar o dată la 4 ani, în ziua de vot”, mai sublinia Gheorghe Flutur.

Astăzi, când DN 18 nu mai arată așa cum declara îngrijorat Flutur, se pare că nici pentru PNL județul Suceava nu există mai des de o dată la 4 ani.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.