Executivul vrea, urgent, un regulament pentru ridicarea mașinilor parcate aiurea * există și o atenționare, oficială, pentru o eventuală „vânătoare de mașini”

Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Suciu, a anunțat, ieri, că Executivul nu va contesta sentinţa civilă a Curţii de Apel Bucureşti, prin care instanța obligă MAI și Guvernul să elaboreze și să adopte de urgență un regulament de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar. „Nu vom contesta, evident, această decizie. Aceste norme sau elemente care vizau reglementarea situaţiei erau deja luate în calcul la nivelul Guvernului. Trebuie văzut care este regimul potrivit pentru implementarea lor, dacă o putem face prin hotărâre de guvern sau este nevoie de un cadru mai larg de genul proiect de lege sau, în cazul în care considerăm necesar, ordonanţă de urgenţă, pentru că luăm în calcul acest lucru având în vedere solicitările pe care autorităţile le-au adresat Guvernului pentru a crea cadrul de reglementare. Până la urmă, ceea ce poate face Guvernul este să creeze cadrul de reglementare, aşa încât autorităţile locale să poată lua decizia în cunoştinţă de cauză şi în cadrul legal pentru ridicarea autoturismelor parcate ilegal”, a afirmat Suciu, subliniind că problema trebuie abordată astfel încât situația să nu se transforme într-o „vânătoare de mașini”.

Curtea de Apel Bucureşti a emis o sentinţă civilă prin care obligă Ministerul de Interne şi Guvernul să adopte de urgenţă regulamentul de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar. „Instanţa de judecată obligă Ministerul Afacerilor Interne ca, în termen de 30 de zile de la rămânerea definitivă a hotărârii judecătoreşti, să elaboreze procedura de ridicare a maşinilor oprite/staţionate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice, aşa cum este prevăzută la art. 64 şi art. 97 alin 1 lit. d) şi alin. 6 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului României nr. 195/2002 republicată. Totodată, Curtea de Apel Bucureşti obligă Guvernul României ca, în termen de 30 de zile de la comunicarea proiectului de reglementare întocmit de Ministerul Afacerilor Interne, să adopte regulamentul de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar pe partea carosabilă”. Hotărârea Curții de Apel București nu este, deocamdată, definitivă.

La Suceava: 10 noi parcări, supraterane, între promisiune electorală și situația prezentă

Primarul Lungu a promis, recent, că se vor amenaja 10 noi parcări cu 28 de locuri pe un nivel iar până la finele anului vor fi chiar amenajate două asemenea obiective. Potrivit primarului Ion Lungu, o singură parcare supraterană ar costa până la două milioane de euro, finanţarea urmând a fi atrasă prin perfectarea de parteneriate publice-private. Primăria Suceava a comandat deja un studiu de oportunitate pentru realizarea de parcări supraterane în mai multe cartiere din municipiul reședință de județ. „Numărul de maşini din municipiul Suceava este foarte mare. Acesta este un lucru bun, pentru că înseamnă putere de cumpărare, bunăstare, însă, în acelaşi timp, cu infrastructura pe care o avem, nu putem găzdui aceste maşini. Ca atare, avem prins în bugetul pe acest an un studiu pentru a realiza parcări supraterane în oraşul nostru”, spunea Lungu. Edilul-şef preciza că în proiect sunt incluse zece spaţii pe care ar putea fi ridicate noile parcări. Acestea sunt supuse dezbaterii publice, astfel încât să fie obţinut acordul riveranilor. Lungu evidenţiază că, din totalul locurilor identificate cinci se află în zona centrală a Sucevei, care rămâne foarte aglomerată, în ciuda existenţei parcării subterane, cât şi a faptului că pietonalul din preajma Palatului Administrativ a devenit parc de maşini. Alte trei parcări supraterane sunt prevăzute pentru cartierul George Enescu, un cartier foarte vitregit din acest punct de vedere, cu străzi foarte înguste şi multe autoturisme. O parcare supraterană ar putea fi ridicată în preajma sediului Primăriei, iar o alta în cartierul Zamca. Şeful administraţiei locale arată că noile parcări supraterane vor trebui să se încadreze în specificul urbanistic, numărul de etaje urmând a fi stabilit în funcţie de acesta. Parcările sunt concepute cu 28 de locuri pe un nivel, iar de la caz la caz, pot avea cinci niveluri, cu un total de 140 de locuri, inclusiv demisolul. Rezultatul dezbaterii publice ar urma să fie cunoscut zilele viitoare, chiar până la 1 mai, după care va fi supusă aprobării în Consiliul Local. La ora actuală să poți parca mașina, la o ora de vârf, pe o stradă aglomerată din Suceava este cu adevărat o aventură în care ai nevoie de mult noroc și fler. Observăm sute și sute de mașini, zilnic, parcate ilegal prin tot orașul.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.