Ministerul Educaţiei Naţionale organizează, în perioada 5 – 7 martie 2018, la nivel naţional, simularea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII).

De asemenea, în intervalul 19 – 22 martie 2018, va avea loc simularea probelor scrise din cadrul examenului naţional de Bacalaureat.

Sunt aşteptaţi să participe cei aproape 500.000 de elevi din clasele a VIII-a, a XI-a şi a XII-a.

Obiectivele simulării sunt familiarizarea elevilor cu rigorile examenelor pe care le vor susţine la finalul celor două cicluri de învăţământ, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obţinerii unor rezultate satisfăcătoare la examenele propriu-zise.

Calendarul simulării EN VIII are următoarea configuraţie: 5 martie – Limba şi literatura română, 6 martie – Matematică, 7 martie – Limba şi literatura maternă, 16 martie – comunicarea rezultatelor.

Simularea probelor scrise din cadrul examenului naţional de Bacalaureat se va desfăşura după următorul program (comun pentru clasele a XI-a şi a XII-a): 19 martie – Limba şi literatura română/E)a), 20 martie – Limba şi literatura maternă/E)b) şi 21 martie – proba obligatorie a profilului/E)c).

Proba la alegere a profilului şi specializării/ E)d) se va derula joi, 22 martie şi va fi susţinută exclusiv de elevii clasei a XII-a.

Rezultatele obţinute vor fi comunicate elevilor în data de 30 martie.

Subiectele sunt elaborate de către specialiştii Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare, în mod similar cu modelele publicate pe www.subiecte.edu.ro, şi sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacităţile elevilor pe temele prevăzute în programa de examen şi parcurse până la această dată. Corectarea lucrărilor va fi realizată, în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional, de către doi profesori din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situaţii în parte.

Despre autor

Postari asemanatoare

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.