Numărul zborurilor întârziate pe aeroporturile din România, în primul trimestru al anului 2019, este cu circa 70% mai mare decât în 2015, potrivit unei analize AirHelp, companie specializată în drepturile pasagerilor.

AirHelp a analizat evoluţia zborurilor pe ultimii 5 ani, pe perioada ianuarie-martie. Potrivit rezultatelor analizei, în 2019 pasagerii a peste 210 zboruri sunt eligibili pentru compensaţii (cursele fie au fost anulate, fie au ajuns la destinaţie cu o întârziere mai mare de 3 ore, fără a avea situaţii de excepţie precum condiţii meteo nefavorabile, incidente cu drone sau păsări etc).
Spre comparaţie, în 2015, doar 120 de zboruri au fost în această situaţie.
De altfel, se poate constata că rata punctualităţii curselor a scăzut de la 78,5% la 71,7%, în perioada analizată.
O altă concluzie este că în 2019, pentru prima dată în ultimii 5 ani, cea mai aglomerată pe aeroporturi zi s-a mutat în luna ianuarie (11 ianuarie 2019), faţă de final de martie, aşa cum a fost mereu.
„Anulările şi întârzierile în România au devenit mai frecvente în ultimii cinci ani. Pentru 2020 ne aşteptăm ca numărul pasagerilor afectaţi să crească. Această situaţie e urmare a faptului, printre altele, că operatorii aerieni duc o luptă, la nivel internațional, pe vânzarea a cât mai multe locuri în avion. Spre exemplu, sunt companii aeriene care intră pe rute pe care nu le pot deservi din cauza flotei limitate şi a personalului redus. Am observat în 2018 o creştere a grevelor personalului Navigant, lucru nu atât de des întâlnit în trecut”, spune Mara Koziarz, purtător de cuvânt al AirHelp.

 

Sursa: www.stiripesurse.ro

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.