Parlamentarii AUR de Suceava, respectiv senatorul Mircea Dăneasa și deputații Dorel Acatrinei și Florin Pușcașu, i-au adresat o interpelare premierului Nicolae Ciucă, prin intermediul căria i-au solicitat să oprească trădarea intereselor României și să nu vândă Portul Constanța.

Parlamentarii suceveni au precizat că aderarea României la Spaţiul Schengen este, pentru România, atât un drept, cât şi o obligaţie: un drept ce decurge din calitatea de stat membru al Uniunii Europene, dar şi o obligatie izvorâtă din însuşi Actul de Aderare la Uniunea Europeană.

„Aderarea noastră la spațiul Schengen a devenit un subiect extrem de sensibil întrucât este un drept generat de apartenența noastră la Uniunea Europeană care a avut loc la data de  01.01.2007 dar care întârzie nejustificat să se concretizeze și pentru cetățenii români.

În prezent, România aplică majoritatea dispoziţiilor acquisului Schengen şi acţionează, astfel, ca un membru de facto cu o contribuţie semnificativă la însăşi securitatea Spaţiului Schengen,  gestionând cu responsabilitate şi eficienţă peste 2000 de km de frontieră externă a Uniunii Europene.

Românii resimt cel mai mult neprimirea României în spațiul Schengen iar prin această întîrziere  se simt cetățeni de mâna a doua, care au obligațiile cetățenilor europeni dar nu au toate drepturile acestora.

Recent au apărut în spațiul public informații noi despre vânzarea Portului Constanța: “Acum, dacă se vinde Portul Constanța ca să intrăm în Schengen, noi ce putere avem? România, e o halcă din care toți se bat să mai ia câte o bucată. Se vinde portul Constanța la olandezi. Ei ne spun că dacă nu le dăm portul, nu votează intrarea în Schengen. Ei au drept de veto. Noi am îndeplinit toate condițiile” au precizat recent, surse respectabile la interviurile acordate în spațiul public.

Acest lucru se întîmplă după ce proiectul de lege care permite vânzarea gazelor naturale ale României din Marea Neagră pe nimic, pentru ca ulterior ţara noastră să le răscumpere la preţuri exorbitante de la companiile exploratoare, denumită legea offshore, a fost girată de coaliția de guvernare din care face parte PNL-PSD-UDMR.

Pe scurt, suntem în situaţia în care avem resurse naturale care ar putea să ne acopere necesarul nostru de consum, dar le vindem pe nimic pentru a le răscumpăra ulterior la un preţ exorbitant, impus de companiile exploratoare.

După anul 1989 au fost privatizate 7.726 de companii, iar rata de succes este mai mică de 25%. Adică mai puţin de 25% din companiile privatizate mai sunt în viaţă. Efectul social al acestui fenomen este pierderea a două milioane de locuri de muncă. 

Eşecul privatizărilor în România este din cauza coruptiei guvernelor din ultimii 30 de ani, a momentului ales dar si a formei aleasă de stat, respectiv vânzare directă. 

Trebuie elaborată o Strategie Națională de menținere a portofoliului statului la companiile strategice și de maximizare a participațiilor statului la o serie de companii care trebuie declarate ”companii de siguranță națională”.

În perioadele de criză prețurile de vânzare scad, piața nu funcționează la parametrii optimi  și riscăm ca avuția națională să fie vîndută la prețuri derizorii care poate să ne aducă în situația de a pierde controlul statului în domenii strategice, de siguranță națională.

Solicităm declanșarea unui referendum național prin care cetățenii să fie întrebați dacă doresc înstrăinarea activelor ori privatizarea Portului Constanța Hidroelectrica, CEC Bank, Tarom, Posta Română, CFR Marfă, Romgaz, CFR Calători, Transgaz, Nuclearelectrica, Compania Națională Aeroportul, etc.

Cum înstrăinarea acțiunilor statului la aceste companii este un atac la siguranța națională a României este necesară o lege care să interzică ori să suspende înstrăinarea activelor pe o perioadă de 5 ani altfel vor avea soarta altor privatizări eșuate și vor rămâne doar un nume pe o simplă bucată de hârtie.

Față de această situație vă adresăm următoarea interpelare:

  1. Opriti trădarea intereselor României. Nu vindeți Portul Constanța. Care este data la care veți iniția o lege care să interzică ori să suspende înstrăinarea activelor strategice pe o perioadă de 5 ani?”, se arată în textul interpelării transmise de către parlamentarii suceveni.

One Response

  1. mihai grigore

    : revista floare albastra = blue : portul constanta _ caile create _ hidroelectrica _ aeroporturile aunt ale statului roman conform CONSTITUTIEI ______ si pe ele se pot dezvolta afaceri private ___ daca vezi ca politistul are magazine in centru la bosanci sunt bune toate pana nu faci misto de poeti ca sa ma obligi in timpul serviciului prin presiuni bolsevice sa ma duc sa cumpar de la tine de la ____magazin_____ deci_ explicit_ ciuca nu are mandat de la pnl sa vanda portul constanta _ _____ vedem si cu etimologul ce a inteles din serbarea eminescu { sa – I omoare pe poeti cu zile }______ au mai fost tentative de a Vince cable ferate _ aeroporturile _ hidroelectrica si _ EU , poetulmihai grigore le-am aparat din putinul poeziei mele _ ______ ajungem LA a vedea in acest matinal al romaniei libere can s-a votat pentru a le reda cetatenilor romani inscrierea gratuita la registrul comertului si repunerea afacerilor lot private in drepturi _____ astfel ca poti avea avion privat _ nava comerciala private _ teen private dar _ atentie _ portul new york apartine statului american : ce tare nu- i asa _ il vedem pe liderul numarul unu PNL _ in pozitia intai …”shakespeare in albastra” : 3 h13′ _ pictarea in exterior a manastirii putna pe un fond albastriu cu maestrul daneasa : 25 october 2022 :

    Răspunde

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.