Bicicliștii duc viață grea în Suceava, dacă aleg să respecte traseele pistelor făcute de specialiștii din Primăria lui Ion Lungu. Dincolo de faptul că de-a lungul pistelor special amenajate pentru biciclişti întâlnim o sumedenie de stâlpi, pericolul accidentelor devine iminent, deoarece distanţa până la carosabil este mult prea mică.

Materialul nostru se referă în mod direct la lucrările pe care administraţia locală le face de mântuială, iar acestea nu sunt puţine la număr. Astăzi ne îndreptăm atenţia către pistele pentru biciclişti trasate pe trotuarele municipiului reşedinţă de
judeţ.

Din dorinţa de a ne alinia la cerinţele Uniunii Europene într-un timp cât mai scurt, unele lucrări sunt copiate prost de la alte state vecine. Cel mai probabil, oameni din administraţia locală au luat exemplul Franţei, al Germaniei sau al Austriei în materie de piste de biciclete, însă l-au adaptat total anapoda în municipiul Suceava. Fără a se ţine cont de distanţa de siguranţă, de lăţimea benzii sau de cursivitatea ei, vreo câţiva „specialişti” s-au apucat de trasat dungi… pe bani grei.

Haideţi să trecem în revistă costurile şi distanţa pistei pentru bicicliştii din municipiul Suceava.

Primarul Ion Lungu se laudă că Suceava este un oraș european şi datorită celor 10 kilometri de piste pentru biciclete. Menţionăm faptul că acestea au fost trasate în doar câteva zile, iar lucrarea este făcută efectiv în bătaie de joc, pentru a se demonstra pe hârtie că există. Realizată prin Programul Operațional Regional (POR), pista pentru biciclete ar trebui să înceapă la intrarea în Suceava dinspre Fălticeni și să se sfârșească la ieșirea din Burdujeni spre Botoșani. Lungimea acestei piste ar trebui să fie de aproximativ 10 kilometri, însă în realitate nimeni nu ştie ce lungime are. Şi asta pentru că este întreruptă la intersecţia străzilor Ana Ipătescu şi Petru Rareş, iar pe niciunul dintre sensurile de mers lungimea nu este aceeaşi. Cât despre bani, sunt fonduri de la Uniunea Europeană, aşă că… urmăriţi o declaraţie mai veche a primarului Lungu vis-a-vis de astfel de cheltuieli.

Cât despre eficienţa acestor piste pentru biciclişti, putem spune că este o adevărată provocare să le parcurgi. De la stâlpi „plantaţi” pe mijlocul pistelor, până la gropi, canale, borduri şi semafoare, toate acestea trebuie ocolite de cei care se încumetă la un astfel de traseu. Mai mult, dincolo de faptul că banda bicicliştilor se termină brusc la fiecare trecere de pietoni, există riscul unor accidente deosebit de grave. Fiind trasată pe trotuar, însă spre partea carosabilă, şi existând atât de multe obsacole, bicicliştii, cu precădere copiii, se pot dezechilibra şi ajunge sub roţile maşinilor.

Am încercat să luăm legătura cu primarul Ion Lungu pentru o declaraţie oficială vis-a-vis de problema semnalată de noi, însă nu l-am găsit la Primărie.

Concluzia… cele două trasee pentru biciclete încep și se termină brusc, fără legătură între ele, nu sunt respectate de pietoni, iar cel mai dureros e faptul că și de data aceasta, Lungu a aruncat cu bani pe fereastră.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.