Informare privind „Pregătirea unităţilor şcolare pentru organizarea şi desfăşurarea examenelor naţionale în anul 2013”
În vederea organizării şi desfăşurării examenelor naţionale, Inspectoratul Şcolar al Judeţului Suceava coordonează activităţile de organizare şi desfăşurare specifice fiecărui tip de examen, în conformitate cu metodologiile şi calendarele cuprinse în Ordinele Ministerului Educaţiei Naţionale, astfel încât, până în prezent au fost realizate următoarele demersuri:
- 1. Evaluarea naţională
– constituirea comisiilor din unităţile de învăţământ – centre de examen şi centre zonale de evaluare;
– constituirea Comisiei Judeţene de organizare şi desfăşurare a examenului;
– simularea probelor de examen în toate unităţile şcolare cuprinzând elevi de clasa a VIII-a, cu utilizarea subiectelor unice la nivel judeţean;
– monitorizarea pregătirii elevilor clasei a VIII-a, în raport cu rezultatele obţinute la simulare, prin inspecţie tematică; în funcţie de problemele identificate, au fost formulate recomandări de ameliorare a acestora şi de progres, în scopul obţinerii la examenul din iunie a unor rezulate mai bune;
– colectarea propunerilor din unităţile de învăţământ nesesare selecţiei şi nominalizării cadrelor didactice în comisii;
– nominalizarea unităţilor de învăţământ din mediul rural care sunt arondate altor unităţi de învăţământ, stabilirea centrelor de comunicare şi a centrelor zonale de evaluare; asfel au rezultat 157 centre de examen, 29 centre de comunicare şi 11 centre zonale de evaluare;
– elaborarea şi transmiterea solicitărilor către Direcţia de Sănătate Publică Suceava (pentru asigurarea cu personal medical), către Inspectoratul de Poliţie Judeţean Suceava, Inspectoratul de Jandarmi Suceava, (pentru asigurarea securităţii documentelor de examen, a lucrărilor scrise şi a candidaţilor, pe perioada derulării examenelor), către consiliile locale, operatorii de energie electrică, operatorii de cablu, operatorii de telefonie, în vederea asigurării condiţiilor optime pe durata desfăşurării probelor de examen;
- 2. Examenul de bacalaureat
– constituirea Comisiei Judeţene de organizare şi desfăşurare a examenului;
– nominalizarea componenței comisiilor de bacalaureat de evaluare a competențelor lingvistice și digitale, din fiecare unitate de învățământ liceal care are clase terminale și care este acreditată; unitățile cu autorizație de funcționare provizorie, au fost arondate la unități acreditate (au fost constituite 41 de centre și s-a realizat instruirea președinților din aceste centre);
– simularea probelor de examen în două etape, cu subecte unice, realizate de grupurile de lucru judeţene, în scopul familiarizării elevilor cu structura subiectelor și conștientizarea importanței pregătirii suplimentare pentru obținerea diplomei de bacalaureat, document ce permite accederea acestora spre învățământul superior;
– monitorizarea pregătirii elevilor clasei a XII-a, în raport cu rezultatele obţinute la prima simulare, prin inspecţie tematică; în funcţie de problemele identificate, au fost formulate recomandări de ameliorare a acestora şi de progres, în scopul obţinerii la examenul din iulie, a unor rezulate mai bune;
– nominalizarea centrelor de examen (cu unitățile școlare arondate acestora) şi centrelor zonale de evaluare și transmiterea cestora, spre aprobare, Comisiei Naționale de Bacalaureat (au fost propuse 21 de centre de examen, 3 dintre acestea cu 2 subcomisii, ca urmare a numărului mare de candidați și 6 centre zonale de evaluare);
– elaborarea şi transmiterea solicitărilor către organele Ministerului Administrației și Internelor, de poliție și de jandarmerie, pentru a asigura prezența polițiștilor/ jandarmilor la centrele de examen și la centrele zonale de evaluare;
– elaborarea şi transmiterea solicitărilor autorității județene de sănătate, pentru a asigura prezența personalului medical în centrele de examen;
– confecționarea ștampilelor-tip pentru examenul de bacalaureat;
– realizarea comenzilor pentru asigurarea tipizatelor, consumabilelor și logisticii necesare, pentru buna desfășurare a examenului și a evaluării;
– centralizarea propunerilor transmise de către unitățile cu învățământ liceal, a cadrelor didactice care să facă parte din comisii, a profesorilor evaluatori și a profesorilor asistenti;
– centralizarea cererilor de suplimentare cu echipament de supraveghere video, în vederea completării de către MEN a celui deja existent;
– repartizarea candidaților din seriile anterioare care și-au schimbat domiciliul în județul Suceava și au absolvit liceul în alt județ, la un centru de examen de același profil cu cel al candidatului;
– verificarea existenței certificatului SSL în toate centrele de examen instruirea persoanelor de contact în vederea utilizării acestora, conform procedurilor CNEE – MEN.
Lasa un raspuns