Preotul Constantin Necula ii indeamna pe romani sa se gandeasca la postul Pastelui, nu ca la o privare de mancare sau bautura, ci ca la un efort pentru „a redescoperi echilibrul ca societate”.
„Cred ca anul acesta postirea este un exercitiu de a ramane o echipa de oameni. Unita in jurul valorilor crestine si a lui Hristos – pentru crestini. Poate ca pentru ceilalti, propunerea crestina ar trebui asumata ca o panoplie de valori prin care se poate creste social.
Nu e vorba doar de mancare sau de bautura, ci de a redescoperi echilibrul ca societate, agresata de politic si stimulata in rautate de tot ceea ce inseamna viata”, afirma Constantin Necula.
Pentru preotul Necula a posti inseamna si „sa nu poti mima valorile”, dar mai ales „a ne redescoperi ca oameni”.
„E momentul oportun sa ne aducem aminte cat de importanta ne este calitatea curajoasa de nemuritori. Sunt convins ca numai rugaciunea si rabdarea pot infrunta fractura de sens in care ne zbatem. Nici macar nu ne zbatem, simulam zbaterea.
A posti inseamna sa nu poti mima valorile, ci sa le dezvolti si sa le cresti ca atare. Pentru ca postirea nu-i doar despre produsul din raft ori despre orele dedicate rugaciunii, ci despre efortul de a ne redescoperi ca oameni. Noi pe noi. Noi pe ceilalti. Despre integritate si curaj, despre refuzul de a accepta ca valoare starpiturile de caracter, strecurate in vietile noastre si ale cetatilor noastre – indiferent, profesionale ori culturale, sociale ori duhovnicesti deopotriva”, spune preotul.
Orice efort de postire ar trebui „sa confirme iubirea lui Hristos pentru lume”, este de parere Necula.
„A posti inseamna a te posta de partea lui Hristos. Iar el, ne-a spus din prima saptamana de postire, in care am renuntat la carne, ca el este cu flamanzii, insetatii, cei goi si instrainati, cu cei intemnitati…Poate ca orice efort de postire ar trebui sa confirme iubirea lui Hristos pentru lume, pentru oameni. Merita incercat!”, considera parintele.
Postul Sfintelor Pasti, cunoscut si ca Postul Mare, incepe luni, 2 martie. Fiind cel mai lung si cel mai aspru dintre posturile randuite de Biserica Ortodoxa, renuntarea la mancarea „de dulce” se face treptat, astfel ca in Duminica Infricosatoarei Judecati (anul acesta la 23 februarie) se lasa sec de carne, iar in Duminica Izgonirii lui Adam din Rai (anul acesta la 1 martie) se lasa sec de branza. Saptamana dintre cele doua duminici, cunoscuta si ca Saptamana Alba sau a Branzei (anul acesta in perioada 24 februarie – 1 martie), este una pregatitoare, in care se pot consuma produse lactate, oua si peste, iar miercurea si vinerea este dezlegare la branza, lapte, oua si peste.
Lasa un raspuns