Ministrul Turismului, Bogdan Trif, a efectuat vineri o vizită de lucru în județul Suceava, la pârtia de schi de la Câmpulung Moldovenesc, unde a vorbit și despre execuția celui de-al doilea tronson al acestui obiectiv.

Am venit la Câmpulung Moldovenesc pentru a mă asigura că această investiție a Ministerului Turismului va fi finalizată în cel mai scurt timp. Proiectul a demarat în 2009 și iată că nici în ziua de astăzi nu suntem gata, deși ministerul și-a onorat toate obligațiile pe care le-a avut către autoritatea publică locală. Domnul primar ne-a dat asigurări că până la sfârșitul toamnei pârtia o să fie finalizată”, a transmis ministerul Turismului.

Acesta este de părere că pârtia va atrage, cu siguranță, și mai mulți turiști în zonă,  pentru că Suceava este un județ extraordinar din punct de vedere al potențialului turistic.

Bogdan Trif a precizat și faptul că Ministerul Turismului a luat decizia ca în viitorul apropiat să înființeze un punct de lucru în Suceava.

Vom avea un birou de promovare internă, astfel încât legătura ministerului cu autoritățile locale să fie una directă”, a mai declarat acesta.

Ministrul Turismului a vorbit și despre tronsonul II al pârtiei, despre care spune că, deși se intersectează cu o arie naturală protejată, se pot găsi soluții pentru asigurarea protecției mediului.

Pentru finanțare, trebuie să vină autoritatea publică locală, să depună un dosar, să obțină autorizațiile de la Autoritatea de Mediu, pentru că Tronsonul II se intersectează cu o arie naturală protejată. Noi ne dorim să facem turism, dar nu ne dorim să facem turism cu orice preț. Trebuie să facem un turism durabil. Și cu siguranță sunt soluții și împreună cu specialiștii vom putea să dezvoltăm acel tronson II, cu asigurarea protecției mediului”, a declarat ministrul Turismului, Bogdan Trif.

Referitor la această situație, primarul municipiului Câmpulung Moldovenesc, Mihăiță Negură, a explicat că în 2012 s-a demarat toată procedura pentru obținerea avizului de mediu.

Custode era Direcția Silvică. S-a făcut un plan de management «beton». Răspunsul a fost foarte clar de la biodiversitate: «faptul că există Sit Natura 2000 și în cadrul Situl Natural 2000 investiția celor 1,6 kilometri intră și în arii naturale protejate, cu acei lilieci, cu peștera, niciodată nu veți primi aviz de la mediu cu tronsonul II. De ce nu v-ați gândit de la început pe unde să meargă pârtia?»,  a spus Mihăiță Negură.

Acesta a precizat și faptul că, la vizita de anul trecut a Grațielei Gavrilescu,  ministrului Mediului, i s-a spus să stea liniștit pentru că deja se lucrează la un proiect privind folosirea pădurilor pentru investiții de utilitate publică și problema cu tronsonul II e ca și rezolvată.

Proiectul a trecut de Senat, de Camera Deputaților, iar din câte am înțeles din presă, cei din comisii nu mai recunosc chestiunile referitoare la defrișările în pădurile virgine și nu mai știu ce să înțeleg. În cel mai scurt timp voi merge cu toată documentația la Ministerul Turismului, să mergem împreună la Ministerul Mediului și să punem punctul pe i, să vedem dacă primim aviz în condițiile legii pe care o avem acum”, a mai spus Mihăiță Negură.

În replică președintele PSD, Ioan Stan, a precizat că este inițiatorul unui proiect de lege, care a trecut de Camera Deputaților, prin care în Ariile protejate și siturile din Natura 2000 se va putea lua o derogare pentru finalizarea celui de-al doilea tronson.

 

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a spus că este un câștig pentru Suceava prezența unui ministru. Totodată, el a menționat că pentru pârtia de la Câmpulung, Guvernul Boc a dat 10 milioane de euro, Guvernul Cioloș 4 milioane de euro, iar Guvernul PSD 1 milion de euro. Primul tronson al pârtiei de schi de pe Rarău are o lungime de 2,8 kilometri.

Istoria acestei pârtii este din 2009, este foarte lungă. Până în 2012 lucrurile au mers foarte bine. 4 ani de zile nu s-a mai finanțat nimic. Nu sunt de acord nici nu primarul de Câmpulung Moldovenesc care vorbește de actualul guvern care a finanțat cel mai mult. Pentru că guvernul Boc a finanțat 10 milioane de euro, 4 milioane de euro a finanțat guvernul Cioloș și 1 milion de euro actualul guvern.

O altă problemă pe care vreau să o precizez este foarte clară: anul trecut s-au făcut plățile pe 27 decembrie, când trezoreriile erau închise. Sunt convins că pârtia putea funcționa dacă nu se făceau atunci plățile ci mai repede.

Îmi exprim speranța că vizita de aici va accelera tot procesul. O să îl rog și eu pe primarul de Câmpulung să accelereze documentația. Dar să fim realiști și aici. Am fost ministru al pădurilor și agriculturii și știu: dacă e un blocaj în ceea ce privește trecerea pentru a se descărca de peșterile arheologice sau de lilieci și legislația actuală nu permite, trebuie modificată legislația. Poate să facă ce documentație vrea primarul, dar trebuie să aibă cadrul legal.

Întâlnirea de astăzi e un câștig și sunt alături pentru că Consiliul Județean va finanța modernizarea drumului spre Rarău”, a declarat președintele Consiliului Județean, Gheorghe Flutur.

Conform proiectului, primul tronson are o lungime de 2.514 metri, iar cel de-al doilea 1.397 de metri. Valoarea investiţiei pentru tronsonul I a fost stabilită la suma de 71.105.289,23 de lei, iar pentru tronsonul II la 36.524.963 de lei. Partea de proiectare a obiectivului de investiţii i-a revenit firmei Instcomps SA Suceava, societatea care între timp a intrat în insolvență. În perioada 2009 – 2012, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a alocat suma de 44,4 milioane de lei, lucrările de la primul tronson al pârtiei de schi fiind realizate în proporție de 80%. După anul 2012, Guvernul a refuzat să mai aloce vreun ban pentru pârtia de pe Rarău, lucrările fiind abandonate timp de mai bine de patru ani de zile. Abia la începutul anului 2017, Autoritatea Naţională pentru Turism a alocat pârtiei de schi de pe Rarău suma de patru milioane de euro, bani necesari pentru terminarea lucrărilor de la primul tronson al pârtiei. La sfârșitul anului trecut, primul tronson a fost finalizat, în prezent pârtia fiind în curs de omologare.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.