Se pare că sociologii s-au interesat pe baza acestui subiect și au descoperit câteva informații care ar trebui să ne clarifice acest sentiment de indepenedență financiară care ne încearcă pe fiecare din noi. Desigur, totul a fost clasat pe domenii de activitate.
Astfel, sociologii au aflat că tinerii sunt interesaţi cel mai mult să facă afaceri în domeniul comerţului (26%), agriculturii (18%) şi în serviciile profesionale (16%).
Dintre tinerii cu vârsta între 18 şi 24 de ani, 59% sunt bărbaţi, iar 67% au educaţie medie, jumătate dintre respondenţi fiind deja salariaţi, indică studiul companiei de cercetare de piaţă.
Persoanele intervievate consideră că nivelul taxelor către stat şi al impozitelor locale, birocraţia ANAF şi accesul la finanţare, reprezintă cele mai mari piedici în dezvoltarea unei afaceri. Desigur, cunoaștem și câțiva antreprenori care au reușit să depășească aceste impediment, și parcă au și mai mult succes.
Alte motive invocate de tineri în teama de a deschide o afacere sunt lipsa cunoştinţelor despre cum să o începi şi să o conduci, starea proastă a economiei locale, dar şi lipsa de stabilitate în politică, referindu-se la schimbarea guvernului şi a reglementărilor date de către acesta.
Tinerii care doresc să devină antreprenori apreciază, în proporţie de 80%, că oamenii de afaceri ar trebui să se implice mai mult în problemele importante din ţară.
Totodată, 45% dintre aceştia văd eşecul drept un prilej de învăţare, astfel că deocamdată nu există riscuri pe care tinerii să nu le ia în considerare. Poate că lipsa responsabilității unei familii pe care trebuie să o întrețină îi impinge pe tineri să își asume riscuri pe care cei trecuți de prima tinerețe le-ar ignora de la început.
Ce vreau să spun este că, indiferent de domeniul în care vrei să începi, niciun moment nu va fi mai prielnic ca acesta. Eșecul ar trebui să fie un imbold și nu un obstacol, astfel că te provoc să te gândești dacă ți-ar plăcea să ai propria ta afacere și care ar fi aceasta.
Lasa un raspuns