Fostul ministru PDL al Turismului Elena Udrea îl ia peste picior pe actualul deținător al portofoliului, deputatul PSD Mircea Dobre, în problema schimbării brandului de țară.

Udrea a comentat informația potrivit căreia ministrul Dobre dorește schimbarea brandului turistic al României, simbolul frunzei urmând a fi înlocuit cu ceva național, PSD-istul exemplificând prin balada „Miorița” (dar precizând mai târziu că nu s-a limitat doar la aceasta).

Elena Udrea a spus că nu are nimic împotriva schimbării brand-ului de țară, dar a subliniat că acest lucru ar trebui făcut de specialiști.

„Sper că nu a mâncat oaia frunza. Frunza este un brand turistic care s-a finanțat din fonduri europene și pe care am avut obligația să îl păstrăm timp de cinci ani. Nu însemnă că avem obligația să-l schimbăm după cinci ani. Dacă ministrul actual, guvernul actual, specialiștii la acest moment apreciază că trebuie schimbat acest brand, foarte bine, să fie schimbat, întotdeauna este loc de mai bine. Ideea este că ce se pune în loc ar trebui să fie cel puțin de nivelul celui pe care îl avem acum. 

Nu mă pricep, nu știu dacă o oaie este brand-ul potrivit pentru România, iar ca să încerci acum, întâi de toate, să faci cunoscut la nivel mondial faptul că noi avem o baladă, ”Miorița”, și după aceea oamenii să înțeleagă că de fapt oaia este acel simbol mi se pare foarte complicat. 

Dacă se dorește să se schimbe actualul brand despre care eu spun că este un brand de succes, atunci cel mai bine este să se apeleze la specialiști”, a declarat Udrea.