Ca şi anul trecut, când a debutat această manifestare, echipe formate din câte trei studenți vor concura în cadrul unei competiții de natură tehnică, care să le testeze abilitățile de dezvoltare hardware și software, dar totodată creativitatea și perseverența.
Tema concursului din acest an va consta în dezvoltarea unei aplicații interactive, bazată pe senzorul Kinect al companiei Microsoft. Dificultatea suplimentară a sarcinii va fi dată de timpul limitat (25 de ore) pe care echipele de studenți îl vor avea la dispoziție pentru finalizarea proiectelor proprii. Un juriu internațional, alcătuit din doi invitați de la Universitatea Tehnică din Viena, va evalua capacitatea studenților de a propune soluții eficiente și creative pentru o problemă tehnică importantă a momentului și anume prelucrarea datelor video în format 3D.
Echipa de organizatori, prof. univ. dr. ing. Adrian GRAUR și conf. univ. dr. ing. Radu-Daniel VATAVU, vede în această competiție răspunsul remarcabil pe care Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava îl dă eforturilor manifestate pe plan internațional pentru derularea celebrelor evenimente de tip „hackathon” prin măsurarea unei noi mărimi fizice a dezvoltării în domeniul IT și anume creativitatea tehnică pe unitatea de timp.
Reamintim că, în aprilie 2015, o echipă de studenți ai universităţii noastre a participat la competiţia internaţională de tehnologii ale realităţii virtuale şi augmentate Virtual Fantasy, categoria Limited Time, competiţie organizată în localitatea Laval (oraș care împreună cu aglomerarea din preajma sa numără 100 000 de locuitori), Franţa, ca parte a evenimentului ştiinţific şi industrial Laval Virtual 2015.
Pe parcursul competiţiei, care s-a întins pe 30 de ore, studenţii suceveni Constantin SANDU, Sergiu GRIGORIEV şi Deryck Lucian TOMIUC, din cadrul Facultăţii de Inginerie Electrică şi Ştiinţa Calculatoarelor, au reuşit să demonstreze capacităţile lor tehnice, de lucru colaborativ în echipă şi de rezistenţă la efort intelectual susţinut, având ca rezultat implementarea unei aplicaţii interactive 3D de tip muzeu virtual, explorat, folosind echipamente de urmărire a privirii utilizatorului şi tehnici de recunoaştere a semnalelor electrice la nivelul scoarţei cerebrale. Soluţia implementată de echipa universităţii a primit un premiu special din partea juriului care a apreciat noutatea conceptului propus de către studenți, precum şi profesionalismul prezentării acestora, echipa clasîndu-se pe locul doi în ierarhia tuturor celor 15 echipe participante.
Lasa un raspuns