Deputatul Ioan Balan i-a adresat o interpelare ministrului Transporturilor, Felix Stroe, prin care dorește să afle care sunt stațiile feroviare de călători programate a fi reabilitate în anul 2018, la nivelul județului Suceava.
„Prin rectificarea bugetară efectuată în luna septembrie 2017, bugetul de investiţii al Ministerului Transporturilor a fost puternic diminuat, cu cca. 6 miliarde lei. De o rectificare bugetară negativă a fost afectat şi bugetul Companiei Naţional C.F.R. S.A., astfel încât investiţiile iniţial programate la o valoare de 3 miliarde lei, au scăzut cu cca. 1,878 miliarde lei. Aceste diminuări ale cheltuielilor de investiţii afectează în mod direct, nu numai investiţiile prioritare pentru reabilitarea căii ferate din România, dar şi reabilitarea materialului rulant al C.F.R. S.A., precum şi proiectele de reabilitare a statiilor feroviare încă active.
Din păcate, chiar dumneavoastră aţi constat, în mod personal, efectele lipsei de investiţii, atunci când aţi călători cu trenul până la Deva şi întârzierea a fost una decentă, de cca. 60 minute. La fel de bine cunoaşteți faptul că decizia dumneavoastră de a-1 destitui pe directorul C.F.R. S.A. nu rezolvă problema execuţiei slabe a investiţiilor publice în infrastructura feroviară. Cunoaşteţi foarte bine faptul că pentru cetăţenii din Nord-Estul României, călătoria cu trenul este extrem de importantă, chiar dacă infrastructura este veche, călătoria este inacceptabil de lungă, iar întârzierile sunt foarte mari”, i-a transmis Ioan Balan ministrului Transporturilor.
Potrivit deputatului liberal sucevean, toate acestea sunt rezultatul direct al lipsei de investiţii in calea de rulare şi în materialul rulant.
„În judeţul Suceava, au existat unele proiecte de reabilitare ale unor statii feroviare, însă doar o parte dintre acestea au beneficiat şi de finanţarea adecvată, chiar dacă, arhitectonic vorbind, ele sunt părţi importante ale patrimoniului naţional construit al României.
Spre exemplu, gara din Iţcani a fost reabilitată printr-un proiect al Regionalei C.F.R. Infrastructura şi astăzi oferă condiţii decente pentru călători. Din păcate, acesta este un caz izolat în regiune, în vreme ce mare parte a stațiilor feroviare continuă să se degradeze și nu există o minimă speranță că vor exista alocări financiare pentru reabilitarea prioritară a acestora”, a mai transmis deputatul PNL de Suceava.
Astfel, Ioan Balan i-a solicitat ministrului Transporturilor să precizeze care este valoarea investițiilor în infrastructura feroviară, indiferent de sursa lor de finanțare (buget național sau fonduri externe nerambursabile), programată pentru anul 2018 pentru atât pentru Regiunea de Nord-Est, cât și pentru județul Suceava, și pentru care există certitudinea execuției bugetare eficiente.
Deputatul Balan a cerut să afle și care sunt stațiile feroviare de călători programate a fi reabilitate în anul 2018, la nivelul județului Suceava, dar și care este evoluția vitezei pe calea ferată, în ultimii 30 de ani, pe relația Siret – Suceava – București, atât pentru transportul de marfă, cât și pentru transportul de călători.
De asemenea, deputatul Ioan Balan i-a cerut ministrului Transporturilor să precizez care sunt măsurile urgente pe care intenționează să le impună la nivelul C.F.R. S.A., astfel încât să se ajungă la o scurtare a duratei călătoriei cu trenul și la eliminarea întârzierilor de zeci și sute de minute.
Lasa un raspuns